מגדל הייתה במו"מ לרכוש את פעילות הביטוח של אליהו

זאת, קודם לחתימה על רכישת השליטה בחברת מגדל מידי ג'נרלי האיטלקית על ידי שלמה אליהו

קודם לחתימה על רכישת השליטה בחברת מגדל מידי ג'נרלי האיטלקית על ידי שלמה אליהו, קבוצת הביטוח והפיננסים הגדולה בישראל הייתה במו"מ לרכוש פעילות הביטוח של אליהו, בדגש על פעילות הביטוח הכללי שלו. כך עולה מדברים שחשף לאחרונה מנכ"ל מגדל יונל כהן בכנס שערכה החברה.

המתווה עליו דובר בין אליהו למגדל דיבר על מיזוג האלמנטרי שלו המגדל כנגד הקצאת מניות מגדל כך שיחזיק לצד גנרלי בכ-25% ממגדל. אם היה נקבע אז, במגעים שלא הבשילו לעסקה, שאליהו אלמנטר אינה שווה 25% שלמה אליהו היה מוסיף כסף. המהלך האמור מול מגדל וגם רכישת מגדל נבעו כנראה מאמונה של אליהו שהעתיד בביטוח ופיננסים שייך לגופים גדולים ולא לקטנים ובינוניים.

בימים האחרונים ערכה קבוצת מגדל כנס גדול לסוכניה, במסגרתו העניקה אותות לסוכנים רבים במועדוני "גדולים מהחיים" של החברה שהצטיינו במכירות, ובמסגרתו אמר מנכ"ל החברה יונל כהן, כי במהלך השנתיים האחרונות נוהלו עם אליהו שיחות רבות כדי לבחון אופציות שונות לשיתוף פעולה עסקי והרחבת תחומי פעילותה של מגדל". ‏

באותו הכנס הוסיף כהן ואמר בהתייחס לאליהו כי "למדתי להכיר איש ביטוח ותיק ומנוסה, שהחלטתו לרכוש את מגדל ‏AS IS‏ וללא כל בדיקת נאותות מעידה על ההערכה העצומה שקיימת לעוצמתה של מגדל כמובילת שוק החיסכון ארוך הטווח בישראל". ‏

בשנים האחרונות מגדל הובילה מספר מהלכים לרכישת פעילויות ביטוח כללי במטרה להגדיל את חלקה בשוק זה. מגדל הינה חברת הביטוח הפנסיוני הגדולה בשוק אך היא מחזיקה בתיק החמישי בגודלו בענף בתחום הביטוח הכללי- רק קצת מעל לתיק של איילון (במונחי פרמיה שנתית). יונל כהן לא הסתיר את כוונתו לצמוח בתחום זה על מנת לגוון את מקורות הרווח של הקבוצה והמסגרת זו היא נמצאת כבר כשנתיים במגעים לרכישת כמחצית מחברת הביטוח ביטוח חקלאי, ובעבר אף קיימה מגעים מתקדמים לרכישת שלמה ביטוח מידי שלמה שמלצר.

‏‏אליהו ביטוח מנוגדת למגדל במובן זה, כשפעילותה בתחום הביטוח הפנסיוני צנועה ביותר בעוד שהחברה מחזיקה בתיק ביטוח כללי איתן ומוערך, שיחד עם תיק הביטוח הכללי של מגדל היה ממוצב כתיק הרביעי בגודלו בשוק - גדול משל הפניקס וקצת קטן משל מנורה מבטחים.

‏‏לבסוף, לא מגדל היא שרוכשת חלקים מאליהו אלא אליהו שהוא שרוכש את השליטה בה. לאחרונה הוא חתם על הסכם לרכישת מניות ג'נרלי בקבוצה (69%) בתמורה לכ-4.2 מיליארד שקל - המשקפת לחברה שווי של כ-6 מיליארד שקל. בעקבות העסקה לרכישת מגדל אליהו יידרש למכור את תיק ביטוח החיים של חברת הביטוח שלו.