כתב "דה מרקר" לשר אדלשטיין: תחזור לרוסיה, שם מקומך

השר התלונן לעורך "דה מרקר" על התבטאות של הכתב עמיקם כהן, שהחלה בהודעת השר לעיתונות בעניין פינוי מגרון ■ כהן: זה משפט לא ראוי, ואני מצטער עליו

כתב ההתיישבות של העיתון "דה מרקר", עמירם כהן, קרא לשר יולי אדלשטיין "לחזור לרוסיה, שם מקומו".

השר יולי אדלשטיין התלונן בפני עורך העיתון "דה מרקר", סמי פרץ, על "התבטאות חמורה" של כהן, שהחלה בהודעה של השר לעיתונות אתמול (ב') סביב פינוי מגרון. כהן כתב לעוזרו של השר בתום חילופי דברים כי "חבל להוסיף מילים על פוליטיקאי קטן ושולי. שיחזור לרוסיה, שם מקומו".

במכתב ששלח יועצו של השר אדלשטיין, ערן סידיס, לפרץ, הוא תיאר בפניו את השתלשלות המקרים. סידיס הוציא הודעה אתמול, בה נכתב בין היתר, כי "החלטת בג"ץ היא שערורייה שאין כדוגמתה".

בתגובה כתב לו כהן, שהיה אחד מהכתבים בתפוצת ההודעה: "הודעת השר אדלשטיין היא שערורייה שאין כדוגמתה!". בתגובתו כתב גם כי "הבעלות על הקרקע בשטחים גם על 'אדמות מדינה' היא של העם הפלסטיני היושב עליה". סידיס ענה: "ממש התעצבנת, מה?", ועל כך ענה כהן כי על השר לחזור לרוסיה.

"ברצוני להביע את מורת-רוחי וזעמי על דבריו של הכתב. אמנם הם לא התפרסמו ברבים, אולם השר ואנוכי מצאנו אותם פוגעניים ביותר עבור ציבור שלם של יוצאי ברית-המועצות ממנו השר בא, ואת חלקו הוא מייצג בנאמנות במשך 16 שנותיו כחבר כנסת וכשר", כתב סידיס לפרץ. "אני תוהה האם אתה, כעורך העיתון, האם בעלי העיתון והאם קוראיו הרבים, שחלקם יוצאי ברית-המועצות, שותפים לתפיסתו של מר כהן, לפיה אסיר-ציון שישב 3 שנים בכלא הסובייטי תחת עבודות-פרך והיה על סף מוות בגלל רצונו לעלות לארץ ישראל, אמור 'לחזור לרוסיה' בשל תמיכתו במתיישבי יהודה ושומרון והתנגדותו להחלטת בג"ץ? יצוין כי בפנייתי זו אינני תובע את עלבונו של השר בלבד, אלא את עלבונם של כל יוצאי ברית-המועצות".

כהן אמר בתגובה לדברים ל"גלובס" כי "הוא כתב לי מייל שבו הוא כתב שהכרזת בית המשפט היא שערורייה שלא הייתה כדוגמתה. בתגובה כתבתי לו שהשערורייה היא שהוא משתלח הצורה מגונה כזו בבית המשפט העליון, ורציתי להוסיף שכך נהוג אולי ברוסיה. אדלשטיין הוא שר ושליח ציבור, ולא ייתכן שהוא ישתלח בצורה מגונה כזו במוסד המשפטי העליון. בלהט הוויכוח כתבתי שמקומו של אדם כזה ברוסיה ושיחזור לשם. על זה אני מצטער. התנצלתי גם בפני השר באמצעות דוברו. העלייה מרוסיה טובה מאוד, ואין לי כל כוונה להחזירו לרוסיה. זה משפט בלתי ראוי, ואני מצטער עליו".

מ"דה מרקר" נמסר כי "זו התבטאות אומללה ומיותרת. אנו מתנצלים בפני השר אדלשטיין".