שותף בכיר במשרד נשיץ-ברנדס "חותך" לגולדפרב-זליגמן

עו"ד אהרון למפרט, מהמומחים הבולטים בתחום העסקאות הבינלאומיות: "היו לי 25 שנים נהדרות בנשיץ-ברנדס, אבל החלטתי לחפש בית חדש"

פירמת עורכי הדין הגדולה בישראל, גולדפרב-זליגמן, ממשיכה להתרחב על חשבון פירמות גדולות אחרות. באחרונה ביצעה גולדפרב-זליגמן "רכישה משמעותית" נוספת וגייסה לשורותיה את עו"ד אהרון למפרט (54), שהיה עד לאחרונה שותף בכיר במשרד עורכי הדין נשיץ-ברנדס. למפרט עבד בנשיץ-ברנדס 25 שנה.

עו"ד למפרט הצטרף לגולדפרב-זליגמן כשותף, ויעבוד במחלקה הבינלאומית בראשות עו"ד אשוק צ'נדרשיקר. למפרט עלה לישראל מארצות-הברית - מטעמי ציונות - לפני 25 שנה, לאחר שעבד 5 שנים כעורך דין בניו-יורק, ומיד עם עלייתו הצטרף לנשיץ-ברנדס. הוא אחד המומחים הבולטים לעסקאות בינלאומיות, מיזוגים ורכישות ולשוקי ההון הבינלאומיים.

נהירת חברות לישראל

עוד בארצות-הברית עבד למפרט על מספר עסקאות עם משרדי עורכי דין בארץ, ולדבריו, לאחר עלייתו "נוצר קליק" בינו לבין אנשי נשיץ-ברנדס, והוא התחיל לעבוד במשרד.

למפרט אמר ל"גלובס" כי "הכול היה מאוד שונה באותם ימים. המשרדים הגדולים של היום היו מאוד קטנים, הפרקטיקה הבינלאומית הייתה בסטנדרטים אחרים. במהלך השנים הלכה והתפתחה הפרקטיקה הבינלאומית בישראל, העולם השתנה, והיום הסטנדרטים משופרים בהרבה ואחרים לגמרי".

- איך הגעת להחלטה לעבור מנשיץ-ברנדס אחרי כל-כך הרבה שנים שבהן עבדת במשרד?

למפרט: "היו לי 25 שנים נהדרות, אבל החלטתי לחפש בית חדש, ובגולדפרב-זליגמן מצאתי את האנשים האיכותיים והסביבה הנכונה שהתאימה לי. כל מי שמחליף מקום עבודה זה קשה לו. מטבע הדברים, בנשיץ עבדתי מול עורכי הדין בגולדפרב-זליגמן פעמים רבות, לעתים ייצגנו באותה עסקה צדדים שונים. אבל בתחום של עסקאות בינלאומיות, עורכי דין מתנהלים תמיד בצורה מכובדת וחברית, ולכן מעולם לא הייתה בעיה שנשתף פעולה".

- האם בנשיץ-ברנדס קיבלו קשה את עזיבתך למשרד מתחרה?

"בנשיץ-ברנדס תמיד היו בסדר אתי, וגם עכשיו הם בסדר, והכול נעשה ברוח הכי טובה".

- האם קיימים הבדלים עקרוניים בין שני המשרדים?

"קיימים הבדלים, אבל מוקדם מדי שאביע על כך דעה, כי רק היום התחלתי לעבוד בגולדפרב-זליגמן. שני המשרדים הם מקומות שמאוד נעים לעבוד בהם".

- האם חלו באחרונה התפתחויות משמעותיות בתחום העסקאות הבינלאומיות?

"ההתפתחות המרכזית היא שרואים נהירה של חברות בינלאומיות לישראל, וראשיהן מצפים ומקבלים שירות ברמה הכי טובה ובסטנדרטים בינלאומיים".

- אבל יש תחושה שבתקופה האחרונה חלה ירידה בהשקעות של חברות זרות בארץ. חברת הענק האיטלקית ג'נרלי, למשל, יצאה השנה מהשקעתה בישראל.

"אני לא מסכים עם זה. בשנתיים האחרונות טיפלתי בעסקאות גדולות של חברות שהשקיעו בארץ. למשל, ייצגתי את חברת וינטגרה בעסקת המכירה ל-PMC תמורת 300 מיליון דולר. לפני כשנה ייצגתי את פרוביג'נט בעסקת השבבים הענקית עם Broadcom, שנמכרה תמורת 340 מיליון דולר, וגם את החתמים בהנפקה של גזית גלוב בארה"ב. כך שיש גם היום עסקאות מאוד משמעותיות. ישראל היא עדיין יעד מאוד אטרקטיבי להשקעות זרות, וזה ממשיך וימשיך".