יו"ר תנובה שלמה רודב התפטר בשל חילוקי דעות עם אייפקס

רודב, שהחליף לפני מספר חודשים את זהבית כהן בתפקיד, נימק את התפטרותו בחילוקי דעות מקצועיים עם בעלי השליטה ■ יו"ר ועד העובדים ל"גלובס": "כנראה שרודב לא סיפק את הסחורה" ■ שמואל אבן, חבר ועד ההנהלה, יכהן כיו"ר זמני

תדהמה בתנובה: חודשים ספורים לאחר שנכנס לתפקידו, יו"ר תנובה ואחד מבעלי השליטה בחברת קירור ואספקה, שלמה רודב, התפטר מתפקידו כיו"ר תנובה.

רודב נימק את התפטרותו בחילוקי דעות מקצועיים עם בעלי השליטה. כפי הנראה רודב מכוון את דבריו לקבוצת אייפקס.

ל"גלובס" נודע כי מנהל ועדת ההשקעות באייפקס העולמית, ניקו הנסן, הגיע היום (ג') לישראל עקב חילוקי הדעות בין רודב לאייפקס.

חשוב לציין בהקשר זה כי זהבית כהן עדיין מכהנת כמנכ"לית אייפקס בישראל, וכי מאז שסיימה את תפקידה כיו"ר תנובה התבקשו המנהלים בתנובה שלא לדבר איתה ישירות. בקשה דומה הועברה גם למנהלים בפסגות.

לפי הערכות בשוק, חילוקי הדעות נגעו למתווה המכירה של תנובה. נזכיר כי חלפו 5 שנים מאז השלימה אייפקס את רכישת השליטה בתנובה. לפי חיי הקרן וגם לפי המגבלות הרגלוטוריות החדשות, אייפקס צפויה למכור את השליטה בתנובה בתוך שנתיים.

שלמה רודב נכנס לתפקידו לאחר התפטרותה של זהבית כהן מתפקידה בעקבות המחאה החברתית. מאז שנכנס לתפקידו החל רודב בהובלת שינויים מרחיקי לכת בתנובה. הוא סגר את הפעילות ברומניה שגרמה לתנובה הפסדים של מאות מיליוני שקלים. מעבר לכך ביקש רודב לייעל את פעילות החברה תוך איחוד פעיליות וצמצום המטה.

חלק מהצעדים אותם ביקש רודב להוביל נתקלו בהתנגדות עזה של ועד העובדים, על רקע סכסוך העבודה הקיים בחברה ודרישתם של העובדים להסכם חדש המעניק להם הטבות מפליגות. העובדים סרבו לבצע כל הליך התייעלות טרם חתימת הסכם איתם.

יו"ר ועד עובדי תנובה, אחיאב שמחי, אמר ל"גלובס": "כנראה שרודב לא סיפק את הסחורה. הרי מה זה חילוקי דעות על עניינים מקצועיים? הדברים בתנובה לא עבדו בהרמוניה מלאה. רודב בא לעבוד. הוא לא מתאים - אמר להתראות".

מתנובה נמסר כי עד למינוי יו"ר קבוע יכהן כיו"ר זמני ד"ר שמואל אבן, חבר ועד ההנהלה.

ל"גלובס" נודע כי מינויו של אבן נעשה שלא על דעתם של שותפיה של אייפקס בתנובה, הקיבוצים וקבוצת מבטח שמיר. יו"ר גרנות, איציק בדר, אף נמנע בהצבעה שהתקיימה הערב בדירקטוריון.

בקרב הקיבוצים אמרו היום ל"גלובס": "לאבן אין את הניסיון והכישורים המתאימים לכהן כיו"ר תנובה. סוכם שהוא ימונה לפרק זמן קצר, כשבזמן הזה יחפשו יו"ר לתקופה ארוכה".