שלמה מעוז: "רווחי אייפקס הולכים ונעלמים, הם בלחץ"

הכלכלן שלמה מעוז בראיון לגלי צה"ל: "אייפקס היא קרן פיננסים שרוצה לעשות מכה ולברוח. הם שולטים גם בפסגות והזמן שנותר להם לברוח מתחיל להתקצר אז הם בבעיה, הכסף הולך ונעלם"

הכלכלן שלמה מעוז הגיב הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, על העזיבה המפתיעה של שלמה רודב את תפקיד יו"ר תנובה.

"הוא כנראה רצה לעבוד בדרך שלו, הוא איש פיננסים ויודע מה שהוא עושה. השיבושים שעשו העובדים הביאו כנראה לכך שהוא לא יכל לעמוד בתוכנית העסקית שלו. אייפקס כנראה רוצים לעשות "מכה" ולברוח והם לא יכולים לברוח. רודב כנראה צריך אופק ולא יכול לעשות פלאים בזמן קצר", אומר מעוז.

"יכול להיות גם שרודב נכנס לאיזה עימות עם העובדים. צריך לזכור שיש שינוי מהותי בחברה - הכוח חוזר לעובדים והמנהלים לא יכולים לעשות יותר מה שהם רוצים. אייפקס אולי ראו את התוצאות האחרונות ובאו בטענות לרודב, כנראה. והוא רצה אולי ללכת בדרך אחרת".

- יכול להיות שזהבית כהן הייתה צריכה להמשיך בתפקיד?

"אני לא בטוח. היא אמנם מנהלת מצויינת אבל היא נרדמה בשמירה ולא הבינה את העוצמה של המחאה הציבורית. המונופול עשה שימוש מוגזם בכוח שלו. אייפקס הייתה לדעתי צריכה לתת לרודב להמשיך לעבוד אבל חברות פיננסיות אין להן זמן, הם רוצים את הכסף עכשיו, הם רואים שהרווחים שלהם מתמוססים אז נוצרים חילוקי דעות".

"דבר נוסף שצריכים לזכור הוא פרסום ההמלצות של ועדת הריכוזיות. אייפקס הרי שולטים גם בפסגות ולכן בסופו של דבר הזמן שנותר להם לברוח מתחיל להתקצר אז הם בבעיה, הכסף הולך ונעלם".

- האם הוא פוטר או התפטר?

"נראה לי שפיטרו אותו אבל לא צריך לדאוג לרודב. יש לו מספיק כסף והוא יכול לעמוד על שלו ואני מעריך שהוא גם ימצא עבודה אחרת מהר".