סוף סוף: אינסטגרם נחתה בחנות האפליקציות של האנדרואיד

אינסטגרם לא שינתה הרבה מהממשק הידידותי שמאפיין את גרסת האייפון וכך ניתן לעקוב אחרי חברים הרשומים בשירות ולראות אילו תמונות הם משתפים, להעלות תמונות בעצמכם ולהריץ עליהם פילטרים שונים

אחרי חודשים ארוכים של ציפייה ואחרי שנתיים וחצי באייפון, אפליקציית הצילום הפופולרית בעולם Instagram נחתה אמש בחנות האפליקציות של האנדרואיד.

רבות דובר על הגעתה של אינסטגרם לאנדרואיד אך בפועל ההשקה נדחתה שוב ושוב, כשבחלק מהמקרים היה מדובר בשמועות בלבד. בשעות הערב הודיעה החברה כי היא שחררה את הגרסה לאנדרואיד בבלוג הרשמי שלה וכעבור שעות בודדות כבר נרשמו למעלה מ-15 אלף הורדות. עוד לפני גרסת האנדרואיד, באינסטגרם רשומים יותר מ-30 מיליון משתמשים שהעלו יותר ממיליארד תמונות.

בתחילת הדרך היוותה אינסטגרם אלטרנטיבה משמעותית בעיקר לאפליקצית המצלמה הרגילה של האייפון. היא אפשרה להריץ פילטרים מיוחדים על תמונות, שהקנו אופי אמנותי בסגנון רטרו לתמונות. אך מאז קמו לה כמה וכמה מתחרות, כולל באנדרואיד, שעשו עבודה לא פחות טובה. אך אינסטגרם הצליחה לשמור על מעמדה האיתן בעיקר בזכות הרשת החברתית שנבנתה סביבה - הן מבחינת תדירות העלאת התמונות (5 מיליון ביום) והן מבחינת האינטראקציה החברתית, שמניבה 575 לייקים ו-81 תגובות לתמונות מדי שנייה.

ההערכות מדברות על כך שיותר מ-400 אלף משתמשי אנדרואיד צפויים להוריד את אינסטגרם (לפי רשימת ההמתנה שנרשמה באתר החברה), אך השאלה הגדולה היא האם יאמצו אותה לחיקם כפי שעשו זאת משתמשי האייפון. לאור האלטרנטיבות שסיפקו אותם עד עכשיו, נראה שלאינסטגרם תהיה מעט תחרות בנושא. מצד שני, עד כה לא קמה אפליקציית צילום רצינית שהצליחה לשלב בתוכה רשת חברתית של ממש.

ולאפליקציה עצמה: אינסטגרם לא שינתה הרבה מהממשק הידידותי שמאפיין את גרסת האייפון וכך ניתן לעקוב אחרי חברים הרשומים בשירות ולראות אילו תמונות הם משתפים, להעלות תמונות בעצמכם ולהריץ עליהם פילטרים שונים. כך, שמשתמשי האנדרואיד לא מקופחים ומקבלים מוצר יחסית דומה (מלבד מספר פיצ'רים כמו שיתוף לפליקר). עם זאת, מה שכרגע חסר הוא אפליקציות צד שלישי שעושות שימוש בפלטפורמה של אינסטגרם ושקיימות לאייפון. אך נראה שמוקדם לקבוע זאת והעובדה שהאפליקציה הושקה רק אמש, תייצר בקרוב גל של אפליקציות שמתממשקות איתה.

האפליקציה עצמה פועלת בכל מכשירי האנדרואיד מגרסה 2.2 ומעלה, זמינה להורדה בכל המדינות ומגיעה בשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, איטלקית, פורטוגזית, סינית, יפנית וקוריאנית. ומה באשר למערכות הפעלה סלולריות אחרות כמו ווינדוס פון ובלקברי? באינסטגרם טוענים כי כרגע אין שום דבר על הפרק מבחינתם, אבל ממשיכים לבחון אפשרויות להרחיב את הנגישות לאפליקציה לכל אחד בעולם.

לינק להורדה:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.instagram.android