אל תוותרו על קינוחי פסח: מבחר מתכונים מתוקים

בלי בצק, בלי קמח, אבל עם הרבה שקדים, שוקולד, מרציפן, קוקוס, ביצים ושמנת מתוקה: קינוחי פסח מצטיינים

מוס אוכמניות ושמפניה עם ג'לי

חומרים ל-8 מנות: לג'לי שמפניה ולקוביות ג'לי שמפניה - 5 גרמים ג'לטין ספוג ברבע כוס מים קרים, 1.5 כוסות שמפניה, חצי כוס סוכר, 8 אוכמניות טריות או קפואות לקישוט; למוס אוכמניות - 150 גרם מחית אוכמניות/קסיס, רצוי מסוג בוארון (לרכוש בחנויות המתמחות; אפשר לקנות פירות קפואים ולטחון למחית חלקה), רבע כוס סוכר, 50 גרם שוקולד לבן מומס, 1 מכל שמנת מתוקה מוקצפת.

הכנה: הג'לי - בקערת מיקרו מחממים את השמפניה ואת הסוכר כ-2 דקות, ומערבבים עם הג'לטין הספוג במים. מכניסים למיקרוגל לעוד דקה, מסננים היטב ומוזגים שליש גובה מכוס ההגשה. מוסיפים אוכמנייה טרייה או קפואה. שופכים את הנוזל שנשאר לתבנית אינגליש קייק ומקפיאים לשעתיים - גם את הכוסות וגם את התבנית. המוס - ממיסים את מחית האוכמניות עם הסוכר במיקרוגל, מוסיפים את השוקולד המומס ומערבבים היטב. מקררים, ומקפלים עם הקצפת עד ליצירת מוס קרמי ואחיד.

הרכבת המנה: מזליפים מוס על שכבת השמפניה שבכוסות, עד שלושה-רבעים מגובה הכוסיות ומקפיאים עוד כשעתיים (מפשירים כחצי שעה לפני ההגשה). את הג'לי שבתבנית מוציאים מהמקפיא וחותכים לקוביות של חצי סנטימטר על חצי סנטימטר. שומרים במקרר. מקשטים כל גביע מוס ב-3 קוביות ג'לי שמפניה ובאוכמנייה טרייה.

מתכון של מירי ארזי, קונדיטורית ראשית, מתוקה

עוגיות קוקוס ומרציפן

חומרים (ל-45 עוגיות במנז'טים חד-פעמיים מס' 2): 200 גרם מרציפן איכותי חתוך לקוביות, 2 חלבונים, 1 כפית ריבת משמש חלקה, 150 גרם חמאה רכה, 200 גרם (כוס) סוכר, 3 ביצים גדולות, 245 גרם (שלוש כוסות וחצי) קוקוס טחון; לקישוט - סוכר.

הכנה: מחממים תנור ל180- מעלות. מעבדים מרציפן עם חלבונים ועם ריבת משמש במעבד מזון לתערובת אחידה. מערבלים חמאה עם סוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה במשך כ-3 דקות במהירות בינונית, לתערובת קרמית. מקטינים את מהירות המיקסר, מוסיפים את תערובת המרציפן ומערבלים לתערובת אחידה. מוסיפים ביצים אחת-אחת, עד שנבלעות בתערובת. מוסיפים קוקוס ומערבלים עוד כדקה לתערובת אחידה. מניחים בכל מנז'ט כף מהתערובת, ומפזרים מעל מעט סוכר. מניחים בתבנית ואופים 15-12 דקות, רק עד הזהבה קלה. מצננים היטב ומאחסנים בכלי אטום מחוץ למקרר עד שבוע.

גיוונים: לעוגיות פרווה - במקום חמאה משתמשים במחמאה; מוסיפים לתערובת כף אבקת קקאו ואופים עד 12 דקות (הקקאו מייבש את העוגיות ולכן זמן האפייה קצר יותר); לעוגיות מעוצבות (כמו בתצלום) - מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם צנתר משונן בקוטר שני סנטימטרים, ומזלפים עיגולים בקוטר 3 סנטימטרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.

מתוך "שבתות וחגים" של מיקי שמו (הוצאת על השולחן)

פאדג'וני שוקולד על מקל

חומרים (לכ-20 פאדג'ונים): לפאדג' - 500 גרם שוקולד מריר (לפחות 60% מוצקי קקאו), 100 גרם חמאה/מחמאה, 5 ביצים, חצי כוס סוכר; לגנאש - 200 גרם שוקולד מריר (לפחות 60% מוצקי קקאו), 100 גרם חמאה/מחמאה, 50 גרם גלוקוזה (להשיג בחנויות מתמחות; אפשר גם בלי), 20 מקלות ארטיק.

הכנה: הפאדג' - מחממים את התנור ל-120 מעלות. ממיסים את השוקולד ואת החמאה יחד בקערה, ומערבבים מדי פעם. בינתיים מקציפים את הביצים ואת הסוכר בקערת המיקסר עד לקבלת קצף תפוח. מכניסים את מסת השוקולד למסת הביצים, מעבירים לתבנית מלבנית משומנת עם נייר אפייה בגודל 30x40, ובעזרת לקקן מיישרים את התערובת ככל האפשר. אופים כ-20 דקות ב-120 מעלות, עד שהתערובת יציבה (היא נשארת רוטטת מעט). מקררים ומקפיאים. מוציאים מההקפאה, הופכים על קרש חיתוך וחותכים לריבועים שווים בגודלם, שבתוכם נועצים מקל אחד, ומקררים שוב; הגנאש - ממיסים בסיר את החמאה ואת הגלוקוזה, ומערבבים כדי שלא יישרף, עד לרתיחה. מוסיפים את כל השוקולד ישר לסיר וטורפים נמרצות עד איחוד הגנאש. מוציאים את הפאדג'ונים מהמקרר, טובלים כל אחד בגנאש החם, ולאחר מכן מניחים על רשת קירור, לנזילת עודפים.

קישוט: ממתינים כמה דקות, וטובלים בקערה עם 300 גרם אגוזים מקורמלים גרוסים / קערת קוקוס טחון / קערת סוכריות צבעוניות לקישוט (תלוי בציפוי שרוצים). מניחים על צלחת ושומרים במקרר עד ההגשה.

מתכון של מירי ארזי, קונדיטורית ראשית, מתוקה

מוס פירות יער

חומרים ל-8-10 מנות (לתבנית פיירקס 25X35 או לקעריות אישיות שקופות): 250 גרם גבינת מסקרפונה, 100 גרם אבקת סוכר (שקית / כוס פחות 2 כפות), 500 מיליליטרים (2 מכלים) שמנת מתוקה, 300 גרם (כ-2 כוסות) מיקס פירות יער קפואים טחונים היטב במעבד מזון (פטל אדום טרי/קפוא שלם).

הכנה: בקערה אחת או במערבל מזון מקציפים את השמנת. בקערה נפרדת מערבבים היטב את המסקרפונה עם הסוכר ועם פירות היער הטחונים. מערבבים בעדינות את הקצפת לתוך מסת הגבינה, עד להתגבשות אחידה ללא גושים (אפשר להמשיך ולהקציף). מעבירים ומשטחים את מסת הגבינה-קצפת בתבנית או בכלים אישיים (אפשר להשתמש במזלף חד-פעמי). מעטרים בפטל ומקשטים באבקת סוכר. מכניסים למקרר למינימום שעה, עדיף לכל הלילה.

מתכון של מוריס מונייר מבעלי "מונייר פוד דייזין"

אגסים בחלב קוקוס וקינמון

חומרים (ל-6 מנות): 1 פחית (400 מיליליטרים) חלב קוקוס, שליש כוס סירופ מייפל אמיתי, 1 מקל קינמון שבור, 6 אגסים יפים קלופים וחצויים.

הכנה: מחממים בסיר חלב קוקוס, מייפל ומקל קינמון. מוסיפים אגסים ומביאים לסף רתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים ללא כיסוי במשך כ-15 דקות, עד שהאגסים רכים אך עדיין מוצקים. מגישים חם עם נוזל הקוקוס.

מתוך "הספר הבריא" של על השולחן