צה"ל יחייב את סלקום: מי שיקבל טלפון נתון להאזנות ומעקב

צה"ל יחייב את סלקום להתחבר בשני מוקדים שיבחר למערכת שתאפשר לו לעקוב ולהאזין למשתמשים במסגרת זכייתה במכרז הסלולר אתמול ■ התנאי הזה הופיע במכרז הסלולר והחברות ידעו עליו מראש

צה"ל יחייב את סלקום להתחבר בשני מוקדים שיבחר למערכת שתאפשר לו לעקוב ולהאזין למשתמשים במסגרת זכייתה במכרז הסלולר אתמול. סלקום תצטרך לנפק דוחות ופירוטי שיחות כפי שיבקש צה"ל. התנאי הזה הופיע במכרז והחברות הסלולריות ידעו עליו מראש.

זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שדבר כזה מתבצע, ויש לציין שלמערכת הביטחון יש נגישות לכל הרשתות הסלולריות בישראל, והדבר מופיע בפרק חסוי של הרישיון של החברות הסלולריות, כך שהנושא אינו חדש.

יחד עם זאת, העובדה שצה"ל יוכל להאזין ולעקוב אחר מי שיקבל ממנו טלפונים, מייצרת בעיה משפטית של פגיעה בחופש הפרט, וחשש להאזנות בלתי חוקיות, אך צה"ל כנראה אינו חושש מכך וסבור שיש לו זכות להאזין לכל בעל תפקיד שמקבל ממנו מכשיר סלולרי גם בלי צו של בית משפט.

מדובר צה"ל נמסר, כי "צה"ל הוא צבא שמתקדם עם הטכנולוגיה. לצד ההתקדמות והפיתוח הטכנולוגי בוצע ניתוח סיכונים ביטחוניים וניתנו פתרונות ייעודיים, הן מינהליים והן טכנולוגיים, לאיומים הביטחוניים החדשים שמגיעים בעקבות תחילת השימוש במכשירים מסוג זה".