ynet במו"מ לרכישת חלק מאתר "כיכר השבת"

העסקה לרכישת אחוזים מהותיים מהאתר החרדי מוערכת במיליוני שקלים ■ בשלב הראשון לא מתוכננת רכישת השליטה באתר, ולא מתוכננים בו שינויים פרסונליים

אתר ynet מבית "ידיעות אחרונות" קרוב לחתימה על רכישת אחוזים מהותיים מאתר האינטרנט החרדי המוביל "כיכר השבת". ל"גלובס" נודע כי חתימה על ההסכם צפויה בימים הקרובים, לאחר משא-ומתן שארך מספר חודשים.

על-פי הערכות, היקף העסקה עומד על מיליוני שקלים. בשלב הראשון, כך נודע, אתר ynet יחזיק באחוזים מהותיים אך לא יהיה בשליטה. בהמשך ייתכן כי הדברים ישתנו.

אתר "כיכר השבת" הוקם ב-2009 על-ידי מוטי לביא, שדרן רדיו בעל תוכנית יומית בתחנה החרדית "קול ברמה", לצד שותפים נוספים.

"כיכר השבת" נחשב לאחד משני האתרים החזקים ביותר במגזר החרדי, לצד "בחדרי חרדים". על-פי נתוני גוגל טרנדס, בחודש פברואר השנה עמד ממוצע הגולשים הייחודיים היומי בשני האתרים על כ-30 אלף איש, כששני האתרים צמודים זה לזה.

עדיין לא ידוע כיצד יתנהל שיתוף-הפעולה בין ynet ל"כיכר השבת", אם כי ברור שעבור האתר מבית "ידיעות" מדובר בדריסת רגל חשובה במגזר החרדי ובפוטנציאל כלכלי מבחינת שוק הפרסום.

על-פי הערכות, לא צפויים פיטורים או שינויים פרסונליים ב"כיכר השבת", לפחות בשלב זה.

על הפרק עומדת גם השאלה כיצד יקבלו קוראי "כיכר השבת" את השותפים החדשים בבעלות על האתר, לאור העובדה כי אתר ynet פועל בשבת ומציג תכנים שאינם הולמים לקהל החרדי.

אולם אם להסתמך על הדוגמה של אתר "בחדרי חרדים", סביר להניח שהדבר לא ישפיע. הבעלים של בחדרי חרדים, חברת גלובל נטוורקס של גיא כהן, מחזיקה בין היתר גם באתרי ההיכרויות והסטוצים xlove ו-blinddate.

"בחדרי חרדים" בחקירה

האתר המתחרה, "בחדרי חרדים", נמצא בימים אלה בכותרות בצל חקירה משטרתית על חשדות לסחיטה. לפי חשדות המשטרה, מנהלי האתר סחטו עשרות אנשי עסקים, פוליטיקאים וארגונים, לפיהם אם ישלמו להם יקבלו סיקור חיובי ואם לא, יופיע פרסומים שליליים באתר, כולל טוקבקים.

בימים האחרונים נעצרו 4 בכירים באתר, כשנכון להיום (ד') הוארך מעצרו של מנכ"ל האתר, ו-3 החשודים האחרים שוחררו בתנאים מוגבלים.

ב-ynet וב"כיכר השבת" סירבו להגיב לידיעה.