לראשונה: דוגמנית ממוצא אתיופי תככב בשלט חוצות בנתיבי איילון

הדוגמנית ישראלה אבתאו נבחרה לפרזנטורית של חברת האופנה מאוזנר ■ זו הפעם הראשונה שחברת אופנה ישראלית בוחרת דוגמנית כהת עור לייצגה

לראשונה בישראל, דוגמנית ממוצא אתיופי מופיעה על שלט חוצות בנתיבי איילון. הדוגמנית ישראלה אבתאו נבחרה על-ידי חברת האופנה מאוזנר לפרזנטורית שלה. זו הפעם הראשונה שחברת אופנה ישראלית בוחרת דוגמנית כהת עור לייצגה.

הקמפיין החדש של אופנת מאוזנר צולם בהשראת מסר חברתי אקטואלי, המעודד העצמה נשית ושוויון ללא הבדל דת, גזע וצבע.

אבתאו, אחת הדוגמניות הישראליות המצליחות ביותר בעולם, מעולם לא הייתה פרזנטורית בחברה ישראלית. לדבריה, "תעשיית האופנה בישראל מעדיפה באופן מובהק דוגמניות בהירות עור". זאת למרות שכיכבה לבתי האופנה הנחשבים בעולם, בהם ראלף לורן, טומי הילפיגר, מייסי'ס ואמריקן איגל. היא אף כיכבה על שער של המגזין הנחשב "ELLE".

אבתאו אמרה ל"גלובס" כי "בחו"ל הם הרבה יותר מוסריים. אנשים במראה שלי מקובלים יותר". לדבריה, "בדרך-כלל בישראל יש חשש להסתכן עם דוגמנית כהת עור, הם מפחדים ולא לוקחים סיכונים. מאוד פרגן לי שאני לוקחת חלק בקמפיין של החברה. אני מאמינה שההזדמנות הזו תתרום לשינוי ותפתח דלתות עבור דוגמניות כהות עור אחרות ובכלל עבור ישראלים אתיופים, ובכל תחומי החיים".

יסמין מאוזנר, סמנכ"ל חברת האופנה, מסרה כי "העונה בחרנו להתייחס באמצעות האופנה לנושא אקטואלי שעל סדר היום, והוא האפליה נגד יוצאי אתיופיה בישראל. בחרנו בדוגמנית המצליחה ישראלה אבתאו, כדי להעביר מסר חזק וברור: הצלחה נשית והעצמה אינה קשורה לדת, צבע או גזע".