דאבוש תתמודד מול צנגן על ראשות דירקטוריון הבימה

יעמדו לבחירה ע"י 7 חברי דירקטוריון נוספים, שיקיימו מחר את ישיבתם השנייה

נורית דאבוש, לשעבר יו"ר הרשות השנייה, צפויה להתמודד מחר (ה') מול יוחנן צנגן, לשעבר מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, על ראשות דירקטוריון התיאטרון הלאומי הבימה - כך נודע ל"גלובס".

השניים צפויים לעמוד לבחירה על-ידי 7 חברי דירקטוריון נוספים, שיקיימו מחר את ישיבתם השנייה מאז הוקם הדירקטוריון.

עד לאחרונה נחשב צנגן למועמד יחיד, אולם חברים בדירקטוריון האיצו בדאבוש להתמודד על התפקיד, בשל חשש כי יו"ר מועצת הנאמנים של הבימה, דוד בועז, דוחף לכאורה לבחירתו של צנגן כדי לשמר את שליטתו בניהול התיאטרון.

בועז, לשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הנחשב לאדם החזק בשנים האחרונות בהבימה, מכחיש את הדברים ואומר: "אני מכבד את הדירקטוריון, ויש לו סמכות לבחור בעצמו את היו"ר. אמרתי זאת לדירקטורים בפגישה הראשונה איתם, והתכוונתי לכל מילה. נכון שאת חלק מהדירקטורים אני מכיר אישית מהעבר, אבל אני אכבד כל החלטה, ואין לי ספק שאוכל לעבוד עם כל יו"ר נבחר באותה מידה של שיתוף-פעולה".

בלי זיקה לבועז

דירקטוריון הבימה, שהוקם לפני כשבועיים כחלק מהתנאי שהציבה המדינה ליישום תוכנית ההבראה ולהזרמת 7.5 מיליון שקל לחברה, כולל מלבד דאבוש וצנגן גם את מנכ"ל בזק לשעבר, אמנון דיק; פרופ' שאול משעל מאוניברסיטת תל-אביב; אסתי אפלבאום, המשנה ליו"ר רשות השידור; רו"ח יוסי שחק; בן-עמי עינב, לשעבר מנכ"ל להקת המחול בת-שבע; הבימאית והמפיקה אורלי מלסה; וראש אכ"א לשעבר, האלוף במיל' אלעזר שטרן.

על-פי הערכות, גם במשרד התרבות בראשות השרה לימור לבנת מעדיפים את דאבוש על פניו של צנגן, זאת על רקע היחסים העכורים בין לבנת לדוד בועז.

גורמים המעורים בנושא מתארים מערכת יחסים "בלתי אפשרית" בין השניים, ולכן לבנת מעדיפה לכאורה שליו"ר הנבחר לא יהיה כל זיקה לבועז. מנגד, גורמים אחרים טענו בימים האחרונים כי דאבוש היא עסקנית פוליטית שתפגע ברצון של התיאטרון הלאומי להתנהל באופן עצמאי ככל הניתן.

נורית דאבוש ויוחנן צנגן מסרו כי טרם החליטו סופית אם בכוונתם להעמיד את עצמם לבחירה מחר.