עושים לביתם: מה עושים אנשי עסקים בזמנם הפנוי?

בין ישיבת דירקטוריון לדוחות רבעוניים - אילו תחביבים מפתחים בכירי המערכת העסקית ואיך הם מבלים את זמנם הפנוי

רמי לוי, הבעלים של רשת "רמי לוי - שיווק השקמה"

"רשת רמי לוי החלה בדוכן קטן בשוק מחנה יהודה בירושלים, והיום היא כוללת 23 סניפים ברחבי הארץ. העבודה לפיתוח העסק דרשה ממני וממשפחתי המון הקרבה ועבודה קשה, אבל במהלך כל הדרך הבילוי עם המשפחה היה חשוב מאוד מבחינתי. היום אני אב ל-4 ילדים וסבא ל-3 נכדים ועדיין יודע שהדבר החשוב ביותר בחיים הוא המשפחה. אני מאושר לבלות איתם את זמני הפנוי. בכל שבת הילדים והנכדים מגיעים לישון אצלנו ויחד אנחנו מעבירים את השבת בטיולים רגליים ובמשחקים. אנו גם משתדלים לטייל בכל רחבי הארץ ולהקנות לנכדים את אהבת הארץ. עם הנכדים שלי אני אוהב לשחק בלגו, בפאזל, להקריא להם סיפורים וגם לשחק כדורגל".

עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סכסון

"בשנה האחרונה התחלתי בכתיבת ספר המאגד אסופת סיפורים וזיכרונות מחיי בהווה ובעבר. אהבה נוספת שלי היא צפרדעים. זה שנים שאני אוספת בובות חרסינה ופסלים של צפרדעים מכל מקום בו ביקרתי בעולם. את חיבתי לצפרדעים גילתי בילדותי, כשגיליתי את הראשנים. מאחר שלא האמנתי שיהפכו לצפרדעים, תפסתי כמה מהם והכנסתי לצנצנת שהגנבתי הביתה. אמי גילתה את הצנצנת ורק לאחר שהבטחתי לה שאחזיר את הראשנים לשלולית לאחר כמה ימים, התירה לי להשאיר את הצנצנת בבית. לשמחתי ראיתי כיצד הראשן משנה את צורתו. כעבור שנים קראתי מאמר שדן במשמעות שמייחסים הסינים לצפרדע שרואים בה סימן לשפע, ומאז אני מקפידה להקיף עצמי בהן".

יואב לוי, מנכ"ל אגד תיור ונופש

"את שעות הפנאי שלי אני מעביר בגלישת גלים. אני גולש בכל יום שיש גלים. לעיתים אני מוצא זמן השכם בבוקר לעיתים אחה"צ. אני קם ב-5:30 בבוקר וב-6:00 אני בים. בקיץ אפשר לפעמים להגיע לים אחרי שעות העבודה ולגלוש, בשעות השקיעה המדהימות. בסופי שבוע כשיש גלים אני תמיד מגיע לים בבוקר, ושוב אחר הצהרים.

התחלתי לגלוש גלישת גלים לפני יותר מ-4 שנים. גלישת גלים היא ספורט קשה, תובעני, ומהנה מאוד. את חופשותיי האחרונות ביליתי בקוסטה ריקה, בסרי לנקה, ובשנה שעברה גם במלדיביים בגלישה על הגלים".

שלומי ינאי, מנכ"ל קומטאץ'

"אני מחלק את זמני בין מטה החברה בישראל לבין אתריה ולקוחותיה ברחבי העולם, אבל עדיין מקפיד למצוא זמן למשפחה ולתחביבים. כזמן איכות עם משפחה וחברים אני אוהב, בשעות הפנאי, לרכוב על אופניים, לטייל בטבע, ולצפות בסרטים. אחד התחביבים הייחודיים שלי הוא עשיית יין אותו אני רוקח בביתי כבר מספר שנים. "את מלאכת הכנת היין למדתי באופן עצמאי לאחר שנים של לימוד והתנסות בטעמים השונים. הבצירים הראשונים מבית ינאי הם יין קברנה סוביניון. בשלב זה המבקרים המהללים והטיפה משוחדים הם רק בני המשפחה הבוגרים והחברים הקרובים. כרגע אין תוכניות להתרחבות מסחרית, אבל בתור תחביב זה משמח לבב אנוש".

אורי אדוני, שותף ב-JVP

"גדלתי בבית מוזיקלי, אמי ניגנה ואבי היה חובב מוזיקה גדול. בבית נשמעה מוזיקה קלאסית, אבל הוריי הקפידו לחשוף אותי גם לסגנונות אחרים. בגיל שבע התחלתי לנגן בפסנתר, מאוחר יותר הצטרפה הגיטרה. למדתי ברימון, במקביל ללימודי באוניברסיטה. המוזיקה היא חלק ממני, וגם היום אני מוצא את עצמי נשאב לנגינה בשעות הפנויות שיש לי. בביתי פינה מיוחדת למוזיקה, ובמרכזה פסנתר. אני מחובר בעיקר לרוק ולמוזיקת ניו-אייג' ומקפיד לשלב בביקורים שלי בחו"ל הופעות. העובדה שהזאפה בירושלים היא חלק מרובע המדיה של JVP, היא חיבור טבעי ונכון בין יזמות לתרבות. אהבה גדולה נוספת שלי היא ציור - שמן על בד. את מרבית הציורים שלי אני מוסר, ולא נוהג לתלות בבית".

איתמר ברטוב, ראש המטה בסלקום וסמנכ"ל רגולציה

"הקראטה הוא אהבה גדולה שלי וכשאוהבים ונהנים, מוצאים את הזמן. אני מתאמן לפני העבודה ובימי שישי. בין לבין, מנצל גם דקות פנויות לתרגילים קצרים. אני נהנה מהשיפור המתמיד ביכולת להפעיל את כל הגוף כיחידה אחת, אני נהנה מכל שיעור ואימון, מהלימוד האינסופי ומההתאמה של הקראטה לכל דבר שאני עושה בחיי. מהפעולות הפשוטות של הגוף, דרך כל מפגש עם אנשים או אתגר חדש בבית ובעבודה, אני מוצא את עצמי מיישם משהו שנלמד ונרכש מתוך העיסוק בקראטה. בקראטה אין מגבלות של גיל ומרחב, אפשר לעסוק בו בכל עת ובכל מקום ולעולם לא מאוחר להתחיל. הסוד הגדול הוא למצוא מורה שמשלב ידע מעמיק ותשוקה ללמד ולמזלי מצאתי כזה - סנסאי משה רוקח".

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים

"כבר בילדותי, נהגתי לעלות לבימת בית הכנסת בתום התפילה ולעשות חיקויים של החזנים. את ההשראה קיבלתי מאבי, הרב ארוין בירנבאום ומדודי פרנס ז"ל, שהיה חזן. בתיכון חיזנתי בבית הכנסת 'בית ישראל' בנתניה וכך גם מימנתי את הטיול שלי אחרי הצבא.

"ב-18 השנים האחרונות, אני מוזמן לבית הכנסת הגדול 'עדת ישראל' בסינסנטי, אוהיו, להוביל את תפילות 'הימים הנוראים', בליווי מקהלה של 25 איש. החזנות בשבילי היא מזון לנשמה ופסק זמן מבורך. כשאני לא בנסיעה עסקית, אני נהנה מקונצרטים של חזנות. כמי שמנהל אורח חיים חילוני ודוגל ביהדות פלורליסטית, אני רואה בחזנות חלק בלתי נפרד מהמסורת השייכת לכולנו".

גבי ואתי רוטר, מנכ"לים משותפים של קסטרו

למרות לוח זמנים צפוף מאוד בני הזוג עושים כמעט בכל יום ספורט. אתי רצה פעם בשבוע בקבוצת ריצה עם מאמן ריצה על טיילת בת ים. אתי רוטר: "התחלתי לבד וכיום כבר הצטרפו אלי כמה עובדים, יחדיו אנחנו כבר ממש קבוצת ריצה מקצועית, מלווים במאמן מקצועי". גם רכיבה על אופניים היא בילוי משותף. "אנחנו נהנים לרכוב בשבת בבוקר, כשהעיר עוד לא התעוררה לגמרי. אנחנו רוכבים ביחד, מדברים, מקשקשים, עוצרים בכל מיני מקומות, זאת חוויה אחרת. שנינו ילידי תל אביב, והרכיבה מהווה עבורנו חיבור ישיר לעיר שאנחנו אוהבים והיא חלק בלתי נפרד מחיינו".