אסור לפספס: כך תקראו את דוחות הפנסיה שלכם

בתקופה זו של השנה מגיעים לבתינו דוחות הפנסיה השנתיים ■ במה כדאי להתמקד בקריאתם וכיצד

מדי שנה במהלך חודש אפריל נשלחים אלינו הדוחות השנתיים המפורטים על החיסכון הפנסיוני שלנו. הדוחות שנקבל מהיצרנים השונים יהיו בעלי קווי דמיון רבים, בשל הנחיות משרד האוצר. באחרונה התבשרנו כי משרד האוצר בוחן אפשרויות לפישוט הדוח התקופתי, עד כדי הופעתם של 7-8 נתונים בלבד.

היום נתמקד בחלק קטן אך חשוב מהנתונים המופיעים בדוח השנתי, על מנת לסייע בקריאת הדוחות. דוח שנתי של חברת ביטוח כולל בדרך כלל כמה עמודים. הראשון הינו כללי, והוא מרכז את המידע עבור כלל הפוליסות המנוהלות באותה חברת ביטוח. עמודים נוספים מפרטים כל פוליסה בנפרד. בקרנות הפנסיה ובקופות הגמל מורכב הדוח גם הוא משני עמודים, אם כי בסדר מעט שונה.

שלוש נקודות חשובות לפני המדריך לקריאת הדוחות: הראשונה, שליחת הדוח היא חובתו של היצרן. אם הדוח לא התקבל, מומלץ לבדוק עדכון הכתובת אצל היצרן; שנית, פירוט וביאור המושגים המופיעים בדוח מופיע באתרי האינטרנט של היצרנים, וכן בחוברת המצורפת אצל חלק מהיצרנים לדוח השנתי; והמלצה אחרונה, כדאי לשמור את הדוחות התקופתיים ולהשוות את יתרות הפתיחה אל מול יתרות הסגירה בדוח הקודם.

globes@mvs.co.il

כך תקראו
 כך תקראו

* הכותבים הם מנהל החטיבה העסקית במבטח סימון מקבוצת הביטוח מגדל, ומנהל המטה המקצועי בסוכנות. אין לראות בסקירה זו ובאמור בה ייעוץ פיננסי ו/או פנסיוני כהגדרתם בחוק. בכל מקרה, בטרם קבלת החלטה יש להיוועץ בבעל הרישיון המתאים