בעלי מקינטוש? היזהרו: וירוס חדש במעל 600 אלף מחשבים

יותר מ-600 אלף מחשבי "מקינטוש" נדבקו בתוכנה מזיקה בשם "פלאשבק", הפועלת בדומה לסוס טרויאני ועוקבת אחרי שמות המשתמש וסיסמאות של בעל המחשב. ככל הנראה התולעת התחזתה לנגן הפלאש המפורסם של חברת ADOBE וכך הצליחה במזימתה. חברת אפל הספיקה לשחרר עדכון שאמור למנוע את הפצתו של הוירוס

עולם המחשבים סוער בעקבות אזהרות לפיהן יותר מחצי מיליון מחשבים מתוצרת "מקינטוש" הודבקו בוירוס, המיועד במיוחד למערכות ההפעלה של חברת "אפל".

הווירוס, שיוצר כזן של תולעת מחשבים מסוג "סוס טרויאני" ונקרא "פלאשבק", עוקב אחרי שמות המשתמש והסיסמאות של בעל המחשב. כפי הנראה, התחזתה התולעת לנגן הפלאש המפורסם של חברת ADOBE וכך הצליחה להדביק מספר מחשבים גבוה כל כך. חברת אפל הספיקה לשחרר עדכון שאמור לעצור את הפצתו המהירה של הוירוס, לפני שהפך הרסני עוד יותר.

ה"הדבקה" הראשונית בווירוס התגלתה על ידי חברת אבטחה מפינלנד. הווירוס ככל הנראה הספיק לפגוע כבר ב-600 אלף מחשבים ברחבי העולם. "כל התקפות המחשבים שהיו עד עכשיו נחלתם של מחשבי ה-PC, מחלחלות כעת למקינטוש", אמר מנהל מערך המודיעין בחברת אבטחת המחשבים "מקאפי", דייב מרקוס. מומחה האבטחה הוסיף כי "'מקינטוש' טענו במשך זמן רב כי הם חסינים לפגיעות שמחשבי ה-PC הרגילים חשופים אליהן, מה שנכון - הם חשופים לווירוסים חדשים שמתוכנתים במיוחד למערכות של 'מקינטוש'".