רנדי צוקרברג תפיק תוכנית ריאליטי על עמק הסיליקון

אחותו של מייסד פייסבוק: "התוכנית תעקוב אחר כמה מהצעירים בתעשייה הזאת"

אחותו הבכורה של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, תפיק סדרת ריאליטי על עמק הסיליקון. רנדי צוקרברג, שכיהנה בעבר כמנהלת תחום השיווק הצרכני בפייסבוק, תפיק את הסדרה עבור ערוץ הכבלים האמריקני Bravo של ענקית המדיה NBC Universal. הסדרה צפויה להתמקד במספר צעירים שמשתלבים בתעשיית הטכנולוגיה הגדולה של עמק הסיליקון.

מועד השידור של הסדרה, שבינתיים נקראת בפשטות "Sillicon Valley", טרם פורסם. לפי הפרסומים, אמורים להשתתף בה 7 יזמים צעירים שעומדים מאחורי חברות בתחילת דרכן. שניים מהמשתתפים הם אחים ממשפחת ווי - הרמיונה היא עורכת וידיאו בבלוג הטכנולוגיה The Next Web והיזמת מאחורי חברת המדיה Newspepper, ואחיה הוא יזם סדרתי שהחל את דרכו בתחום בגיל 15.

פרטים רבים עדיין לא נמסרו על התוכנית, אך הפרומואים שכבר שודרו גררו גל של ביקורות. שרה לייסי, עורכת בכירה לשעבר בטק קראנץ' וכיום העורכת הראשית של הבלוג PandoDaily, אמרה כי להראות את עמק הסיליקון דרך צעירים ששותים ומסתובבים במועדונים "זה לגרום לנו להיראות כמו הסדרה 'The Jersey Shore', רק בלי השיזוף. כל מי שבילה יום אחד פה יודע עד כמה זה מגוחך".

לייסי ביקרה גם את רנדי צוקרברג על מעורבותה בסדרה: "איך לעזאזל רנדי - שהיא אחד האנשים הכי קרובים בעולם ליזם הטכנולוגי הכי טוב של ימינו - מעמידה פנים שהסדרה הזו מייצגת נאמנה את הוואלי?".

צוקרברג עצמה לא נשארה חייבת, ומעל עמוד הפייסבוק שלה הסבירה את מעורבותה בסדרה ואת הסדרה עצמה.

לדבריה, הרעיון של הסדרה הוא להציג את הרוח היזמית עבור אלה שאינם מכירים מקרוב את עמק הסיליקון. "חלק מהמשימה שלנו הוא להנגיש ולהאניש את קהילת הטכנולוגיה החשובה עבור הצופה הממוצע שאינו מדבר ומכיר שפות בינאריות", כתבה צוקרברג.

היא מסבירה כי תפקידה הוא להיות מפיקה בפועל ויועצת לסדרה. "אני מקווה להביא הרבה ערך בעצות על איך להציג את הרוח של הטכנולוגיה והיזמות", היא מציינת.

באשר לטענות על כך שהתמונה העולה מהפרומואים אינה מציאותית מספיק, כותבת צוקרברג כי "זו תוכנית ריאליטי ולא תוכנית דוקומנטרית. התוכנית לא אמורה להציג את כל עמק הסיליקון, אלא לעקוב באופן אותנטי אחר חייהם של כמה מהצעירים שמנסים לצמוח בתעשייה הזאת".

צוקרברג עזבה את פייסבוק באוגוסט אשתקד, לאחר 6 שנים בהן עבדה תחת אחיה מארק בתקופה שבה הרשת החברתית הפכה לאחת מחברות האינטרנט הפופולריות ביותר. צוקרברג התמקדה בשיתופי-פעולה אסטרטגיים עם אמצעי מדיה וטלוויזיה, לצד קידום פעילויות של פייסבוק בתחום הפוליטיקה והמלכ"רים.