לקראת שלב III בניסוי: פרולור רוצה לגייס עד 75 מיליון דולר

פרולור פרסמה תשקיף מדף לגיוס ההון ■ החברה מפתחת גרסאות עמידות יותר של תרופות קיימות, שמאפשרות להזריק את התרופה בתדירות נמוכה יותר

חברת פרולור פרסמה תשקיף מדף לגיוס של עד 75 מיליון דולר. פרולור מפתחת גרסאות עמידות יותר של תרופות קיימות, שמאפשרות להזריק את התרופה בתדירות נמוכה יותר. לחברה יש 13 מיליון דולר בקופת המזומנים, ובדו"חותיה היא מסרה כי הם יספיקו לה לפחות עד סוף הרבעון הרביעי של 2012.

פרולור נסחרת בבורסת AMEX ובתל אביב לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. היו"ר שלה הוא יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, המחזיק גם בכ-20.6% מהון החברה. לפרולור אין הכנסות, והיא הפסידה ב-2011 כ-15 מיליון דולר, פי שניים מאשר בשנה הקודמת.

פרולור ניהלה במהלך השנה החולפת ניסוי קליני עיקרי אחד, ניסוי יעילות רב מרכזי (שלב II) בהורמון גדילה בהזרקה אחת לשבוע במבוגרים, ושרפה 11.9 מיליון דולר. תוצאות הניסוי היו טובות, והחברה מתכננת כעת את ניסוי שלב III, מתוך תקווה שיהיה זה הניסוי האחרון לפני שיווק מוצר זה. מנכ"ל פרולור, שי נוביק, אמר בעבר ל"גלובס" כי פרולור מקווה להיכנס לשלב III של הניסוי כבר ב-2012.

סביר להניח כי תשקיף המדף ימומש בחודשים הקרובים, כדי שהחברה תוכל להיכנס לניסוי שלב III - שיכול לארוך אפילו מעבר ל-2013 - עם כל המזומנים הדרושים כדי להשלימו. זאת, כדי לא להיתקע במהלך הניסוי עם משאבים מוגבלים, שיחייבו אותה לעכב או להאט את הניסוי.

לפני כמה ימים נכנסה פרולור במקביל לניסוי קליני נוסף, שלב II, באותו מוצר בילדים. זהו השוק האטרקטיבי יותר להורמון גדילה. לחברה עוד מוצרים בצנרת, שאותם היא עשויה לרצות לקדם השנה, וביניהם מוצר לטיפול בהמופיליה ומוצר לטיפול בהשמנה.