ארה"ב חוקרת לקוחות בבנק לאומי בחשד להעלמת מס

החשודים: 3 יהודים אמריקנים ממוצא איראני ■ ‎מנהל סניף לוס אנג'לס לשעבר של הבנק, דן מאירי, התבקש לתת עדות ■ הבנק: "לאומי משתף פעולה עם הרשויות"

רשויות המס האמריקניות חוקרות לקוחות של בנק לאומי בחשד להעלמת מס. על-פי החשד, 3 אזרחים אמריקניים, יהודים ממוצא איראני מהקהילה היהודית-איראנית של לוס אנג'לס, פתחו חשבון והעבירו כספים לסניף המרכזי של בנק לאומי בתל-אביב.

על בסיס כספים אלה, מטען, קיבלו השלושה מכתב אשראי מבנק לאומי לעסקיהם בארצות-הברית, זאת מול כספים שלכאורה לא שילמו מס לפי הדין האמריקני. כן נודע כי מנהל סניף לוס אנג'לס לשעבר של לאומי, דן מאירי, התבקש לתת עדות בארצות-הברית.

מבנק לאומי נמסר בתגובה "רשויות המס בארצות-הברית מנהלות חקירה בקשר ללקוחות לאומי שהם נישומי מס בארצות-הברית, בחשד להפרה של הדין האמריקני. לאומי משתף פעולה עם הרשויות לגבי לקוחות אלה ולגבי שירותים בנקאיים שקיבלו מלאומי במסירת מידע שמותר לבנק למסור על-פי דין".

רק לפני שבועיים פורסם כי בנק לאומי נמצא תחת חקירת רשות ניירות ערך בטענה של הכללת "פרט מטעה בתשקיף". זאת לאחר שב-14 בנובמבר 2011 הבנק פרסם אזהרת רווח לרבעון השלישי - 4 ימים בלבד לאחר שהנפיק אג"ח (כתבי התחייבות נדחים). החקירה מתבצעת בהליך האכיפה המינהלי ולא בהליך הפלילי, ושניים ‏מבכירי לאומי - ראש החטיבה לכספים וכלכלה, קובי הבר, והחשבונאי הראשי, מנחם שוורץ, תושאלו.