מנהל ערוץ 8 תוקף את הוט: "הסיבה להחלפתנו אינה מקצועית"

מוחה על כוונת הוט להעביר את הפקת הערוץ לחיים סלוצקי ■ המשמעות: כל הזכויות על הספרייה בת 20 השנה של ערוץ 8 נשארות בידי המפיקה הנוכחית, RGE

אייל אופנהיים, מנהל ערוץ 8 המופק כיום על-ידי נגה תקשורת, תוקף את החלטתה של חברת הכבלים הוט להחליף את חברת ההפקה המפעילה את הערוץ הדוקומנטרי. "עדיין לא קיבלנו את ההודעה הרשמית, אבל נראה כי ההחלטה של הוט כבר התקבלה. נראה כי לאור ההישגים של ערוץ 8 תחת נגה תקשורת, הסיבה להחלפתנו אינה מקצועית ונובעת משיקולים אחרים".

אופנהיים ביקש להודות לקהילת היוצרים על התמיכה בנגה תקשורת, במיוחד בימים האחרונים. דבריו מגיעים על רקע ההסכם המסתמן לפיו חברת הכבלים תסגור בקרוב עם חברת סלוצקי הפקות של חיים סלוצקי, הסכם שבמסגרתו החברה היא שתפיק את הערוץ, לאחר 20 שנה שבהן היה בהפקת נגה תקשורת מקבוצת RGE.

במסגרת זו, הזכויות על הספרייה שנצברה בערוץ 8 במרוצת השנים האלה יישארו בידי קבוצת RGE. המשמעות היא שהערוץ יצטרך כעת לבנות את לוח השידורים מחדש.

הפגיעה המשמעותית תהיה בקבוצת RGE, שעל-פי ההערכה תיאלץ לפטר עובדים. בשוק היצירה, עם זאת, נדמה כי המחאות על המעבר דעכו, והן סבות כעת בעיקר סביב הדיסקרטיות שעטפה את המהלך של חברת הכבלים.

"אנחנו עדיין לומדים את העניין", אומר יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס. "הטענה המרכזית שלנו כיום היא כלפי הוט, שניהלה את המכרז באופן חשאי לגמרי".

לדבריו, "אני לא חושב שמישהו ייפגע, אבל בין זה לבין איך זה יעבוד בפועל יש הרבה מאוד, וברווח הזה קיימת אי-הבהירות הגדולה ביותר".

לדברי יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר, "דובר על כך שסלוצקי יעמוד בכל ההתחייבויות של ערוץ 8. זה אומר שכל מי שהתחיל לעבוד על פרויקטים יזכה לסיים אותם. מעבר לזה אף אחד לא יודע איך זה יתבצע באמת. אנחנו מחכים לשמוע מהוט מה קורה, ויש כמובן גם את מועצת הכבלים והלוויין, שאמורה לומר איך הדברים אמורים להתנהל בהמשך".

בתקופה האחרונה מתקיים משא-ומתן בין קבוצת RGE ובין הכבלים על הארכת חוזי ערוציה בחברה. עיקר הדיונים הם סביב מבנה החוזים. בעוד שעל ערוץ 8 היה פחות קשה להוט לוותר, המאבק העיקרי של RGE יהיה על ערוצי הילדים, שהם מנוע צמיחה משמעותי יותר בעבור החברה. אלא שערוץ הילדים ולוגי מופקים שניהם גם עבור yes, ויהיה לכבלים מורכב יותר להחליפם.

בהוט סירבו להגיב.