צרות לנוקיה: השקה חלשה לסמארטפון החדש בארה"ב

מכשיר הדגל החדש של נוקיה, לומיה 900, הושק בתחילת השבוע בארה"ב - ולא עורר יותר מדי עניין ■ נקודת אור: המכשיר דורג במקום הראשון במכירות טלפונים סלולריים באתר אמזון וזכה לביקורות טובות בסך הכול

השקה מאכזבת לנוקיה. בתחילת השבוע השיקה החברה בארה"ב את מכשיר הדגל שלה - לומיה 900, שנולד במסגרת שיתוף פעולה עם מיקרוסופט. הסמארטפון החדש של נוקיה, שבו מוטמעת מערכת ההפעלה ווינדוס פון 7.5, אמור לאפשר לחברה הפינית להתחרות באייפון של אפל ובמכשירי הטלפון מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל.

נוקיה השיקה את המכשיר ברשת הסלולר AT&T, דווקא בחג הפסחא, ועושה רושם שמדובר בתזמון בעייתי. בדיקה שערך ה"ניו יורק טיימס" ב-39 חנויות באזור הטיימס סקוור במנהטן גילתה שרוב החנויות היו סגורות ואלו שהיו פתוחות, לא החזיקו את המכשיר. חלק מהחנויות שהשמיעו מענה קולי, קידמו דווקא את האייפון 4S. ב-AT&T הבטיחו לפני כחודש, שכאשר הלומיה 900 יושק, הוא יזכה לחשיפה עצומה, גדולה יותר מזו של האייפון.

זו לא האכזבה היחידה של נוקיה. ביום שישי האחרון, כבשה נוקיה את הטיימס סקוור במסע קידום מכירות למכשיר. החברה החזיקה רק דוכן הדגמה אחד לטלפון הדגל שלה, שלא זכה לעניין רב.

הנקודות החיוביות בהשקה של הלומיה 900 הן שהמכשיר דורג היום (ב') במקום הראשון במכירות טלפונים סלולריים באתר אמזון וזכה לביקורות טובות בסך הכול. עלות המכשיר עומדת על 450 דולר ב-AT&T (לפני מיסים) או 100 דולר בחוזה לשנתיים. לא ניתן להעריך כרגע מתי המכשיר יושק בישראל, משום שמערכת ההפעלה ווינדוס פון מציעה תמיכה חלקית בעברית.