מגה ייקרה את סל המוצרים לחג בעשרות אחוזים מיד אחרי ליל הסדר

בדיקת "גלובס" באמצעות אתר mysupermarket מגלה כי תוך שבוע ייקרה מגה בעשרות אחוזים חלק ממוצרי החג הקלאסיים, כמו מיץ ענבים תירוש, ממרח נוטלה ואורז ■ בשאר הרשתות המחירים טרם עלו ■ מגה: "היו מבצעים והם הסתיימו"

התחרות העזה על עגלת הקניות לחג הובילה את רשתות השיווק למבצעים ולהוזלות מחירים אגרסיביות. כפי שמתרחש מדי חג, המחירים מתאפיינים בירידה לקראת החג ובחזרה למחיר הרגיל מיד לאחר החג.

מבדיקה שערך אתר mysupermarket.co.il עבור "גלובס" עולה כי רשת מגה, מי שחתכה את המחירים באופן החד ביותר לקראת החג, כבר הספיקה ליישר קו ולהעלות מחירים של מוצרים שהיו פופולריים בעגלת הפסח, לרמה של לפני החג.

מהבדיקה עולה כי ברשתות האחרות שלהן מכירה מקוונת, המחירים עדיין נותרו נמוכים בהתאם לתעריפי החג.

בדיקת המחירים נעשתה ב-3 פרקי זמן: 3 שבועות לפני פסח (12.3), ביום א' בשבוע של ליל הסדר (2.4), ומחירי חול המועד ב-7-8.4 ונכון להיום.

המסקנה מרצף הבדיקות האחרונות היא שהתחרות העזה בין הרשתות הועילה מאוד לצרכנים בשבוע שלפני החג, ומי שהצטייד אז במוצרים שיכולים להישמר לאורך זמן, חסך עשרות ואולי מאות שקלים בקנייה.

בדיקת המחירים כללה 15 מוצרים. ההשוואה הרוחבית בין הרשתות שמחיריהן נבדקו מעלה כי אתר האינטרנט של רמי לוי הוא הזול מבין הארבעה. כאמור, זה זמן רב שהאתר רדום על מצב פיילוט ומאפשר הזמנת מוצרים רק לגרים באזור רמת-גן, הדר-יוסף ורמת-השרון.

סך סל הקניות שנבדק עומד ברמי לוי נכון להיום על 118 שקל - רחוק מ-3 הרשתות האחרות שבבדיקה. המחיר בשופרסל וביינות ביתן לסל זהה הוא כ-160 שקל, והמחיר דרך אתר מגה הוא כ-187 שקל.

בנוסף למוצרי החג המוזכרים בטבלה, הסל הכולל מכיל גם חלב 1%, חמאה, שימורי תירס, זיתים, מעדן מילקי ורסק עגבניות. מהבדיקה עולה כי מחירי המוצרים הפחות פופולריים לחג שמרו על יציבות לאורך התקופה ולא נדו מטה או מעלה, כך למשל שימורי תירס או שימורי זיתים, רסק עגבניות, מעדן מילקי ועוד.

יצוין כי מחירי מגה באינטרנט דומים למחירי הרשת העירונית מגה בעיר. גם מחירי שופרסל המקוונים דומים למחירי שופרסל שלי.

מחיריו של רמי לוי, שעדיין מוכר דרך אתר האינטרנט במתכונת של פיילוט לאזור מגורים מצומצם, זהים למחירי הסניף הקרוב. רשת יינות ביתן, שתעלה בקרוב אפשרות להזמנות מקוונות, העלתה את מחיריה המקוונים לאתר mysupermarket, והמחירים הזהים למחירים בחנויות.

מחירי החג היו זולים בעשרות אחוזים

מי שהספיק לרכוש במגה בסמוך לחג נהנה ממחירים זולים, אלא שמ-8 לאפריל עודכנו חזרה מחירי המוצרים הפופולריים לפסח לתעריפים הרגילים: כך למשל אורז בסמטי, שעלה לפני החג כ-15 שקל, ירד ל-8 שקלים בסמוך לחג ועלה שוב למחיר המלא.

תנודת מחיר דומה נמצאה גם בממרח שוקולד אגוזים של נוטלה, שלפני החג עלה 29 שקל, בסמוך לערב החג המחיר ירד ל-18 שקל, וכעת שב ל-29 שקל. בממרח שוקולד השחר המחיר שעודכן לאחר החג סימל עלייה: מ-10 שקלים ירד המחיר ל-8 שקלים, וכעת עודכן ל-11 שקל.

בשאר הרשתות המחירים טרם עלו

בשונה ממגה, ברשתות האחרות מחירי פסח עדיין תקפים וככל הנראה יחזרו לתעריף הרגיל עם תום החג. לפי פרסומי המבצעים באמצעי התקשורת, המחירים תקפים ברוב הרשתות עד 14.4.

* רמי לוי: קפה טייסטר צ'ויס, שעלה 29.50 שקל לפני החג, ירד ל-20 שקל - המחיר הזה תקף גם כעת. אורז פרסי קלאסי נמכר עדיין ב-4 שקלים, לעומת כ-7 שקלים המחיר הרגיל; קטשופ אסם ב-8 שקלים במקום בכ-11 שקל ועוד.

* יינות ביתן: מחירי המוצרים לא מתאפיינים בתנודות ולמעשה רובם נותרו כפי שהיו לפני החג, בבדיקה שבוצעה ב-12 במארס. כך, לדוגמה, צנצנת קפה טייסטרס צ'ויס (30 שקל), יין תירוש של כרמל (18 שקל) וקטשופ אסם (11.80 שקל) נמכרים באותו מחיר. מוצר שמחירו ירד לקראת פסח הוא ממרח נוטלה: מ-23 שקל ל-20 שקל, והמחיר תקף גם היום.

* שופרסל: מבין 10 המוצרים שנדגמו בבדיקה, מחירם של 5 מוצרים ירד לקראת החג. אורז בסמטי הודי של סוגת, שעלה בשופרסל 16.80 שקל לפני החג, נמכר גם כעת ב-10 שקלים, מחיר החג. ברוב המקרים ההוזלות לא היו דרמטיות, בדומה לשל מגה, אבל המחירים עדיין תקפים. לדוגמה: טייסטרס צ'ויס ירד מ-31 שקל ל-29 שקל, ונוטלה מ-23 שקל ל-20 שקל.

מגה: "עכשיו יש מבצעים חדשים"

תגובת מגה: "מדובר במספר מוצרים שנמכרו במגה באינטרנט במחירי מבצע לקראת החג. המבצעים על אותם מוצרים הסתיימו, וכרגע קיים מגוון מבצעים נוספים ואחרים".

במגה החג כבר הסתיים
 במגה החג כבר הסתיים