ברקליס על מניות האינטרנט: תוצאות גוגל יכו את כל התחזיות

ברקליס ממליצים על גוגל וחוזים הכנסות של כ-8.3 מיליארד דולר ורווח של 8.88 דולר למניה ■ חוזים הכנסות של כ-1.06 מיליארד דולר ליאהו, מתחת לקונצנזוס, לאור הירידה בתנועה באתר

בית ההשקעות ברקליס מסקר היום (ג') מספר מניות טכנולוגיה ומעריך את תוצאות הסקטור האינטרנטי לקראת עונת הדוחות בוול סטריט שנפתחת היום. בברקליס מציינים כי הם ממליצים על סקטור האינטרנט מאחר והם מאמינים כי הפרסום ברשת והמסחר האלקטרוני הניבו תוצאות טובות ברבעון הראשון.

גוגל : ברקליס מעריכים כי תוצאותיה של ענקית האינטרנט (שיפורסמו ביום ה') יכו את כל התחזיות בשוק, לאחר שהיא הציגה ביצועים פחות טובים משאר הסקטור ב-S&P500 השנה. ברקלי'ס מאמינים כי נתוני חיפוש חזקים ומסחר אלקטרוני עזרו לחברה מתחילת השנה, וכי הפרסום באינטרנט לא נפגע מההאטה בכלכלה הגלובאלית. הם חוזים הכנסות של כ-8.3 מיליארד דולר ורווח תפעולי של כ-4.68 מיליארד דולר, או 8.88 דולר למניה.

יאהו : ברקליס מעריכים כי התוצאות יהיו מעט מתחת לצפי, מאחר וב-8 החודשים האחרונים ישנה ירידה בכניסות לאתר, אולם מאמינים כי ברבעון הראשון בכל זאת הרוויחה החברה מפרסום. ברקליס חוזים הכנסות של כ-1.06 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 344 מיליון דולר, או 0.18 דולר למניה, ומציינים כי מרבית תשומת לב המשקיעים הולכת לכיוונו של המנכ"ל, סקוט תומפסון, בציפייה לכל חדשות מפיו באשר לעתיד החברה.

אי-ביי : בית ההשקעות צופה תוצאות דומות להערכות הטובות בשוק, לאחר שבעה רבעונים רצופים של שיפור בתוצאות הפיננסיות ועלייה של כ-19% במכירות בהשוואה לשנה שעברה. ברקליס חוזים הכנסות של כ-3.11 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 969 מיליון דולר, או 0.37 דולר למניה.

נטפליקס : הצפי הוא לתוצאות דומות או מעט טובות יותר מכפי שחוזים בשוק. ההערכה היא כי בארה"ב היו ברבעון הראשון כ-36 מיליון משתמשים רשומים לשירותים השונים שהחברה מציעה. ברקליס מדגישים את התחרות שקמה לנטפליקס בתקופה האחרונה הן בארה"ב והן במדינות אחרות, וחוזים הכנסות של כ-881 מיליון דולר ורווח תפעולי של 24 מיליון דולר, או 0.39 דולר למניה.

אמזון : גם אצל ענקית המכירות ברשת צופים בברקליס תוצאות דומות לתחזיות. בבית ההשקעות מציינים כי הם לא בטוחים באשר לדיווחים של אמזון על הגדלת ההכנסות, וכי החשש באשר למנייה הוא מתגובה מוגזמת לפספוס בשורת ההכנסות, כפי שקרה בשני הרבעונים האחרונים. ההערכה היא כי מכירותיה של הרשת עלו בעשרות אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, ומדובר ברבעון השלישי ברצף בו יש עלייה במכירות. ברקלי'ס חוזים הכנסות של כ-12.75 מיליארד דולר ורווח תפעולי של כ-513 מיליון דולר, או 0.03 דולר למניה.