"זכות הציבור לדעת": להשעות את נתן זהבי בגין הערות סקסיסטיות

האגודה לזכות הציבור לדעת טוענת כי זהבי הטיח עלבון סקסיסטי במאזינה שעלתה לשידור בתוכניתו ברדיו 103FM, "בשל היותה אישה" ■ זהבי: "מחפשים אותי"

האגודה לזכות הציבור לדעת דורשת להשעות את השדרן נתן זהבי מרדיו 103FM בגין הערות סקסיסטיות שהשמיע לכאורה.

האגודה פנתה לנציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בעקבות התבטאות של זהבי במהלך תוכניתו ביום ראשון. זהבי תקף בתוכנית את עו"ד יורם שפטל, שמגיש פעם בשבוע גם הוא את התוכנית "שפטל עצבני".

"במהלך התוכנית עלתה לשידור מאזינה שצידדה בשפטל, ובתגובה השתמש נגדה זהבי בביטוי וולגרי וסקסיסטי שאינו ראוי לעלות על הכתב. ביטוי זה כוון נגד המאזינה בשל היותה אישה, החפיץ אותה והטיח עלבון חמור בכל הנשים באשר הן ובכל אדם נאור", נכתב בתלונה שהגישה האגודה.

לדברי האגודה, עשרות מאזינים הגישו טופס תלונה מקוון באתר העמותה לאחר השידור.

"אנו סומכים על נציב הפניות שינקוט את הצעד הנכון נגד השדרן והתחנה", אמר זיו מאור, מ"מ מנכ"לית האגודה, "אולם לדעתנו העונש הראוי הוא השעיית השדרן והחזרתו לשידור רק לאחר התנצלות - וזאת בנוסף על עיצום כספי כלפי התחנה".

זהבי: "מחפשים אותי"

נתן זהבי מסר בתגובה: "המאזינה צעקה פעמיים שאני צריך לנשק את רגליו של עו"ד שפטל, שזה דבר משפיל בעיקר כשמדובר באדם שאני מתעב. כתוצאה מכך עניתי לה באותה מטבע שתלך למצוץ לו. הייתי צריך להוסיף את המילה 'את הרגל', אבל זו הייתה הכוונה. מי שמשפיל אותך יש שתי אפשרויות: או להתכופף או לענות באותה לשון.

"ארגון 'לדעת' מחפש אותי הרבה זמן בזכוכית מגדלת. מחפשים איך לתפוס אותי. בדרך-כלל הם מוסרים בתלונות לרשות השנייה רק חצי אינפורמציה. על זה שהם הפכו את זה לעניין לסקסיסטי יש לי רק דבר אחד להגיד להם: הם מטומטמים. אני מקווה שברשות השנייה יבדקו בציציות את הארגון, כי יש לי הרגשה שגם להם נמאס מתלונותיהם".