תרומת ה-NBA הצנועה לעסקת מיליארד הדולר של אינסטגרם

השימוש של שחקנים כמו לברון ג'יימס וכרמלו אנתוני בשירות שיתוף התמונות, שנמכר לפייסבוק, מעיד על כוחו ומסביר את הפופולריות שלו

עמק הסיליקון הוכה בתדהמה השבוע לאחר שפייסבוק הודיעה על רכישת אינסטגרם, שירות שיתוף התמונות, עבור מיליארד דולר. את מקור הכוח והפופולריות של אינסטגרם, שנהנית מכ-30 מיליון משתמשים ברחבי העולם, יכולים להסביר גם כמה כוכבי NBA והשימוש שעשו בשירות.

רבות דובר כבר על האפשרות שמעניקה הרשת החברתית טוויטר לספורטאים להביע את דעתם ולתקשר עם האוהדים שלהם באופן ישיר, ללא תיווך של כלי התקשורת. אינסטגרם, לעומת זאת, הפכה את הספורטאים כמעט בין-לילה לצלמים חובבים של ממש, וכעת גם הקשר הוויזואלי שלהם עם העולם כבר לא תלוי בחסדי העיתונות או אתרי האינטרנט.

כך למשל במקרה של לברון ג'יימס: כוכב מיאמי היט העלה השבוע שלוש תמונות ראשונות לחשבון האינסטגרם שלו. בשתיים מהן חשף את הנעליים שלו, ובשלישית - את ארוחת חג הפסחא המפוארת שאכל השבוע.

כוכב NBA אחר, קווין דוראנט (אוקלהומה סיטי) צילם לאחרונה את עצמו טובל באמבטיית קרח; כרמלו אנתוני (ניו יורק ניקס) העלה לאינסטגרם את תמונת שעון היד החדש שלו.

אגב, מספר קבוצות NBA הבינו גם הן את היתרונות הגדולים של אינסטגרם, ופתחו חשבונות רשמיים בשירות: ניקס, אוקלהומה, בוסטון סלטיקס ושיקגו בולס.