ארה"ב: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3% - בהתאם לצפי

המדד עלה בהתאם לצפי, לעומת עלייה של 0.4% בחודש שקדם לו ■ המדד הליבתי עלה ב-0.2%, בהתאם לצפי ■ בהמשך היום ינאם ברננקי, והמשקיעים ימתינו לראות אם יזכיר את QE3

מדד המחירים לצרכן לחודש מארס פורסם היום (ו'). המשקיעים ברחבי ארצות הברית ובעולם בכלל המתינו בדריכות לפרסום המדד הזה וזאת לאור האכזבה שנרשמה אתמול עם פרסום נתון התביעות החדשות לדמי אבטלה שרשם זינוק חד ומדד המחירים ליצרן לחודש מארס שנותר ללא שינוי.

מדד המחירים לצרכן לחודש מארס רשם עלייה של 0.3% בהתאם לתחזיות במדד, לעומת עלייה של 0.4% שנרשמה בחודש פברואר. הסיבה העיקרית לעלייה במדד הינה העלייה במחיר הדלק. בחישוב שנתי, מדד המחירי לצרכן עלה ב-2.7% לעומת 2.9% בחודש פברואר.

גם המדד הליבתי, שלא כולל את מחירי המזון והאנרגיה, רשם עלייה של 0.2% וגם הוא בהתאם לתחזיות, לעומת עלייה של 0.1% בחודש פברואר. בחישוב שנתי, המדד עלה ב-2.3% לעומת 2.2% בחודש פברואר.

"אני חושב שהפדרל ריזרב אמר את זה זה בצורה הכי ברורה שהאינפלציה במשק האמריקני לא מדאיגה אותו", אמר בוריס שולסברג, ראש מחלקת המחקר בחברת GTX Forex. "הדאגות העיקריות של הפד הן מהצמיחה במשק ושוק העבודה בארצות הברית".

גם מייקל קארי, הכלכלן הראשי של מחלקת צפון אמריקה בבנק קרדיט אגריקול, מסכים עם הקביעה של שולסברג. "אנחנו נראה שקצב העלייה של האינפלציה יתחיל להאט כשהקפיצה הפתאומית במחירי הדלק תיעלם", אמר קארי בראיון לרשת בלומברג. "הפד נמצא כעת במצב המתנה, כי האינפלציה לא מובילה את המדיניות הכלכלית של הפד. הפדרל ריזרב מודאג כעת מהצמיחה הכלכלית ומשוק העבודה".

בהמשך היום פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אפריל והוא רשם ירידה גדולה יותר מהצפוי. המדד הצביע על קריאה של 75.5 נקודות כשהצפי היה לקריאה של 76.1 נקודות לעומת 76.2 נקודות בחודש שעבר.

בשעה 20:00 ינאם נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, כחלק מסדרת ההרצאות שהא נותן בימים האחרונים לגבי מצבה של כלכלת ארה"ב. כמו תמיד, המשקיעים יחכו למוצא פיו ויחפשו רמזים בנגוע למדיניות ה'פד' בתקופה הקרובה.

נזכיר שבניגוד למדדים של היום, אתמול נרשמה אכזבה גדולה בקרב המשקיעים עם פרסום מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה שהראו על זינוק במספר ל-380 אלף תביעות חדשות, כשהצפי היה לירידה ל-355 אלף תביעות חדשות. גם מדד המחירים ליצרן איכזב כשנותר ללא שינוי, לעומת צפי לעלייה של 0.3%.