עלויות ביטוח האג"ח של ספרד נסקו לשיאים חדשים

עקב הנתונים שפרסם היום הבנק המרכזי האירופי עלה החשש מחוזקה של מערכת הבנקאות הספרדית ■ על מנת לבטח 10 מיליון דולר של אגרות חוב צריך לשלם 505 אלף דולר בשנה

החששות ההולכים וגוברים מפני חלדות פרעון של ספרד, הכלכלה הרביעית בגודלה בגוש האירו, גורמות גם לעלייה במחיר הביטוח על אגרות החוב שהממשלה הספרדית מנפיקה מפני חדלות פרעון של המדינה. על פי נתונים שפורסמו היום, מחיר הביטוח הגיע לרמת שיא עבור ביטוח אגרות החוב הספרדיות.

בנתונים שפרסמה סוכנות המחקר הגרמנית Markit עולה שמחיר הביטוח על אגרות החוב הספרדיות לחמש שנים בעזרת מנגון ה-CDS (Credit Default Swaps) עלה ל-505 נקודות הבסיס מ-476 נקודות הבסיס ביום חמישי. כלומר, על מנת לבטח אגרות חוב של ספרד לחמש שנים בהיקף של 10 מיליון דולר צריך לשלם 505 אלף דולר בשנה על מנת לבטח אותם, לעומת תשלום של 476 אלף דולר בשנה לביטוח של סכום זהה.

ביומיים האחרונים גברו החששות לגבי חוזקה של מערכת הבנקאות הספרדית לאחר שהיום פורסם שהבנקים במדינה הגבירו את ההלוואות שנטלו מהבנק המרכזי האירופי. מהנתונים עול שבחודש מארס לוו הבנקים בספרד מהבנק המרכזי האירופי כ-316.3 מיליארד אירו, לעומת 169.8 מיליארד אירו בפברואר.