NBA: סוכמה מכירת ניו אורלינס הורנטס; המחיר: 338 מיליון דולר

הקבוצה שהוחזקה בבעלות הליגה מאז דצמבר 2010 תעבור לידי איש העסקים טום בנסון; בנסון מחזיק גם בקבוצת הפוטבול ניו אורלינס סיינטס

קבוצת ה-NBA ניו אורלינס הורנטס עוברת לידיו של איש העסקים האמריקני טום בנסון. בכך מסתיימת תקופה בת שנה וחצי שבמהלכה הוחזקה הקבוצה בידי הליגה. בנסון, שמחזיק גם בקבוצת ה-NFL ניו אורלינס סיינטס, ישלם עבור ההורנטס סכום של 338 מיליון דולר. זוהי קבוצת ה-NBA השמינית שנמכרת בתוך שנתיים וחצי.

ההורנטס עברו לבעלות של הליגה בדצמבר 2010, אחרי שהבעלים הקודם שלה ג'ורג' שין נותר חסר יכולת כלכלית להחזיק בקבוצה. ב-NBA העדיפו אז לרכוש את הקבוצה מידיו של שין עבור 318 מיליון דולר על מנת להבטיח שהקבוצה תמשיך להתקיים בניו אורלינס.

במהלך הקיץ האחרון התברר שלהחזקה של ה-NBA בהורנטס היתה גם משמעות מקצועית על שוק השחקנים: הג'נרל-מנג'ר של ההורנטס, דל דמפס, סיכם על טרייד במהלכו יעבור הכוכב הגדול של הקבוצה דאז, כריס פול, ללוס אנג'לס לייקרס - מהלך שעליו הטילה ה-NBA וטו מתוקף היותה הבעלים של הפרנצ'ייז. בסופו של דבר אישרה הליגה לבצע עסקה במסגרתה עבר פול ללוס אנג'לס קליפרס.

בנסון, 85, נכנס לעסקי הספורט ב-1985 כשרכש את קבוצת הפוטבול ניו אורלינס סיינטס. הוא מתגורר בניו אורלינס ומדורג במקום ה-390 בדירוג עשירי ארה"ב של "פורבס" עם הון מוערך של 1.1 מיליארד דולר. מבחינת חוקי ה-NBA אין כל מניעה לבעלות על קבוצת ספורט מקצוענית מליגה אחרת (NFL, NHL, MLB) במקביל לבעלות על קבוצת כדורסל מקצוענית.

צעד ראשון של ה-NBA לאישור חסויות על חולצות המשחק

במהלך הישיבה של הנהלת ה-NBA בניו יורק, שהתקיימה בנוכחות 30 הבעלים של קבוצות הליגה נרשמו עוד שני עניינים מהותיים. הראשון, הליגה אישרה סופית את המעבר של הנטס מניו ג'רזי לברוקלין. העניין המהותי יותר נוגע לצעד ראשון שעשתה הליגה לאפשר פרסום על חולצות המשחק כפי שנהוג באירופה. בספורט האמריקני, מלבד ליגת ה-MLS וה-WNBA, אין אישור לפרסם חברות מסחריות על חולצות המשחק. בשנים האחרונות החל לחץ מצד הבעלים לאפשר את המהלך, שיאפשר לקבוצות להגדיל את ההכנסות ולשפר את מצבן הכלכלי.

סגן הנשיא של הליגה, אדם סילבר, אמר כי בכל מקרה גם אם בסופו של דבר יוחלט ללכת על מהלך כזה, הוא לא צפוי לצאת אל הפועל בעונה הבאה אלא רק בעונת 2013/14.