מיקי רוזנטל: הוט החליטה לחסל את ערוץ 8 במתכונתו הנוכחית

העיתונאי פרסם עצומה והקים אתר אינטרנט נגד ההחלטה לסגור את הערוץ ■ הוט: "אנחנו מחויבים להפקות המקור בערוץ 8"

העיתונאי מיקי רוזנטל פרסם עצומה והקים אתר אינטרנט נגד ההחלטה לסגור את ערוץ 8. "החלטתי להיאבק באופן פומבי נגד הסגירה של ערוץ 8, מכיוון שאני חושב שרוב האנשים שתלויים בו - יוצרים, במאים, מפיקים - חוששים להגיד את דעתם, מהפחד לשלם את המחיר", אמר היום (א') רוזנטל ל"גלובס". "הוט החליטה לחסל את ערוץ 8 במתכונתו הנוכחית", הוסיף.

בעצומה שיזם רוזנטל הוא קרא להוט שלא לשנות את אופיו של ערוץ 8 ועל-ידי כך לפגוע ביצירה הישראלית. "אנחנו דורשים מהוט לחזור בה מן המהלך החד-צדדי, להגיע להבנות עם פורום היוצרים ועם ציבור המנויים שיבטיחו כי תכני הערוץ יישמרו, רוח היצירה לא תיפגע, תקציב היצירה הדוקומנטרית לא יקוצץ, והפרויקטים ייבחרו על-ידי ועדה ציבורית בלתי תלויה", נכתב בעצומה.

יצוין כי רוזנטל אינו קשור כיום בערוץ 8, אך בעבר הגיש בו את תוכנית התחקירים "בולדוג".

- למה החלטת להתערב בענייני ערוץ 8, הרי אין לך קשר לערוץ כיום?

"דווקא בגלל שאני לא תלוי לפרנסתי בערוץ 8, אני חושב שזה הכרחי להשמיע את קולי בעניין הזה. אני חושש למה שיקרה כתוצאה מהמהלך הזה ומהסכנה שעומדת לפתחה של היצירה".

- איזו סכנה? הרי הוט הצהירה בפני היוצרים שהם לא ייפגעו ושהפקות לא ייעצרו.

"הסכנה שעומדת לפתחה של היצירה הדוקומנטרית הישראלית היא גדולה. אין לה הרבה מקומות להיות משודרת בה. נשארו שני ערוצים דוקומנטריים בלוויין ובכבלים, שבהם מתרכזת רוב היצירה הישראלית המשמעותית".

יצוין כי בשבוע שעבר נפגש סמנכ"ל התוכן בהוט, יורם מוקדי, לדון בנושא עם נציגי היוצרים וכן שלח להם מכתב בנושא.

מהוט נמסר בתגובה: "הוט הוכיחה במעשים, ולא רק במילים, את החשיבות שהיא רואה בהפקות מקור בכלל ובהפקות דוקומנטריות איכותיות, עצמאיות ומשמעותיות בפרט. מחויבות זו תמצא את ביטויה גם בעתיד, תהא אשר תהא הבעלות בערוץ. באשר להפקות אשר נמצאות כבר באמצע תהליך יצירה, אנו נפעל לכך כי כל החלפת בעלות בערוץ תכלול מחויבות של הערוץ החדש לקחת על עצמו את כל מחויבויות הערוץ הנוכחי".