שחקן חדש בתחום התיווך - יוסי צורי מקים רשת תיווך חדשה

מדובר ברשת בשם 'ניו אייג'' אותה הקים יוסי צורי, מי שעומד בראש מכללת "תמורה" הפועלת בתחום הנדל"ן והכשרת המנהלים בתוך בית ספר להנדסאים באוניברסיטת תל אביב

האם אנגלו סכסון, רי/מקס או רשתות תיווך אחרות צריכות התחיל לדאוג? רשת תיווך נדל"ן חדשה מצטרפת לתחרות על השוק המקומי. מדובר ברשת בשם 'ניו אייג'' אותה הקים יוסי צורי, מי שעומד בראש מכללת "תמורה" הפועלת בתחום הנדל"ן והכשרת המנהלים בתוך בית ספר להנדסאים באוניברסיטת תל אביב, יחד עם משקיע נוסף שנכון להיום נושא בתפקיד בכיר בחברת שיווק.

התקופה הנוכחית שנחשבת לבעייתית בענף הנדל"ן למגורים מעלה סימן שאלה בנוגע לעיתוי הקמת היוזמה החדשה אולם צורי סבור שהתקופה הנוכחית דווקא פועלת לטובתו: "תקופה של מיתון ושפל היא תקופה טובה למשקיעים ואם יש היצע, מקצוענות ואת הדרך להגיע אליהם ולספק להם את מה שהם מחפשים זו התקופה הטובה ביותר. וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

צורי, שהקים בעבר עסקים ומערכי מכירה וטלמרקטינג עבור חברות בענפי השיווק והנדל"ן מציב לרשת החדשה רף שאפתני: "תכנית העבודה היא להקים 50 סניפים תוך חמש שנים. לכל זכיין תהיה בלעדיות בעיר שלו. עד סוף השנה נגייס 15 זכיינים ראשונים כשמהלך הגיוס מתחיל בשבוע הראשון של מאי. עד סוף 2013 נעמיד 25 זכיינים".

לצורי העוסק בתחום הנדל"ן כבר עשרות שנים בטן מלאה על ענף התיווך, לדבריו קיימות מספר תופעות שליליות אותן יש למגר כדי להעלות את רף המקצועיות בתחום: "חייבים להפסיק את תופעת הפעלת סוכנים ללא רישיון תחת רישיון של סוכן אחר. אנחנו נפעל לפי קודים מוסריים אחרים. קיימנו סקר נרחב בן שנה ולמדנו שבארה"ב נסגרות כ-70% מהעסקאות באמצעות סוכנים מורשים. בארץ אומנם יש עלייה במספרים שהביאה את הענף למצב בו 23% מהעסקאות נסגרות באמצעות מתווכים אולם זה עדיין רחוק מאוד מהמצב הרצוי. נפעל כדי לצמצם פערים. רשם המתווכים מקפיד על מבחנים שהרימו את רמת הסוכנים וזו תופעה מבורכת".

עוד לדברי צורי, הרשת החדשה עתידה לעסוק בנדל"ן למגורים ובנדל"ן מסחרי גם יחד. לדבריו המצב היום בענף אינו מאפשר למתווכים מצליחים לגדול בתוך הרשתות: "החלוקה של העמלות כפי שהיא קיימת היום ברשתות התיווך האחרות אינה מדרבנת מתווכים להישאר תקופות ארוכות במשרדים אלא דווקא גורמת להם לצאת החוצה ולפתוח משרד חדש. עובדה זו מובילה לכך שגם לבעלי המשרדים אין אינטרס להשקיע בהכשרת העובדים וזה גורם למקצועיות נמוכה מה שתורם לתדמית השלילית של הענף".

בסיס הפעילות של הרשת החדשה ממוקם בפתח תקווה, ברחוב המפלסים בקרית אריה, שם נשכרה חצי קומה בשטח 180 מ"ר בחוזה שכירות לעשר שנים על פי שמי שכירות בגובה של כ-33 שקל למ"ר לחודש.