צפו - מבוכה בצה"ל: קצין חובט בפעיל שמאל בנשקו האישי

פעילי שמאל שהשתתפו במסע אופניים באזור יריחו בסוף השבוע, נקלעו לעימות עם חיילים במהלכו הכה סגן מפקד חטיבת הבקעה את אחד הפעילים בפניו, למרות שלא היה חמוש ולא נקט באלימות נגדו

תיעוד של מפגש אלים בין קצין בצה"ל לבין פעילי שמאל מסעיר את הרשת: קבוצה של פעילי שמאל מקבוצת "תנועת הסולידריות הבינלאומית" (ISM), הגיעה לפאתי העיר יריחו בסוף השבוע, במטרה לקיים מירוץ אופניים יחד עם פלסטינים וככל הנראה להפגין במקום כנגד פעילות צה"ל בשטחים. על פי עדויותיהם, למרות שלא הפעילו אלימות כלפיהם, הם ספגו מכות קשות מצד החיילים.

משהתלהטו הרוחות בינם לבין כוחות הצבא במקום, תקף לפתע סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר את אחד הפעילים. הוא הכה אותו בפניו וחבט בו בחוזקה עם נשקו האישי וגרם לו לחבלות קשות. פעילי השמאל תיעדו את התקרית והפיצו את הסרטון ברשת, שזכה לתגובות רבות וזועמות מצד גולשים שצפו בו.

בסרטון נראים חיילי צה"ל מכים את הפעילים והודפים אותם בכוח, למרות שלא נראית התנגדות פיזית מצד הפעילים כלפיהם. חלקם אף גרמו נזק לאופני הפעילים שסירבו לבקשתם להתפנות.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חמור, מפקד פיקוד המרכז האלוף ניצן אלון הורה לבצע תחקיר יסודי ונוקב.בתחקיר יבחנו הנסיבות שקדמו לאירוע המצולם בסרטון והאירוע החמור שנראה בסרטון, יופקו לקחים וינקטו צעדים מתאימים".