הרפורמה מתעכבת: מחלוקות בין רשות השידור לאוצר

מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם, טוען כי האוצר חורג ממתווה הרפורמה המוסכם ■ בוחן אפשרות למכור את נכסי הנדל"ן של רשות השידור באופן עצמאי

האם הרפורמה ברשות השידור נעצרת? מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, שלח מכתב חריף למשרד האוצר שבו הוא מוחה על החריגות הרבות ממתווה עקרונות הרפורמה, כפי שסוכם מול לשכת ראש הממשלה.

בנוסף, בן-מנחם דוחה את הנספח בנושא נדל"ן הרשות, שהועבר אליה על-ידי האוצר ערב הפסח. המנכ"ל הוסיף כי הרשות תבדוק אפשרות למכירת הנכסים באופן עצמאי.

בן-מנחם טוען במכתבו כי נספח הנדל"ן מלמד כי האוצר חוזר בו מההבנות שהושגו במתווה העקרונות, בכל הקשור בנושא מכירת הנדל"ן של רשות השידור.

סמנכ"ל הכספים ברשות השידור, ערן הורן, טען בחוות-דעת שהוגשה בנושא כי בניגוד למסוכם, הנוסח שהתקבל לא מבטיח את זכויות הרשות במתחם החדש בשערי צדק.

כמו כן נטען כי בניגוד לסיכום העקרונות, התקציב בסך 40 מיליון, המיועד לבינוי מתחם רשות השידור בתל-אביב, מועבר לחשב הכללי ולא לרשות השידור.

על-פי חוות-דעת נוספת של סגן היועמ"ש ברשות, עו"ד תומר קרני, תנאי חדש שנוסף בטיוטה מחזיר את הרשות לידי הפוליטיקאים. במספר מקומות הנוגעים להארכת תקופת השכירות, היא מותנית בהחלטת ממשלה שיכולה ליצור תלות גוברת בדרג הפוליטי.

עוד מציין עו"ד קרני כי אין כל התייחסות למועד מכירת הנכס ברחוב ירמיהו בירושלים על-ידי המדינה, מועד העברת התמורה לרשות ועוד.

בתוך כך, נעשתה אתמול (א') פנייה מצד יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, להראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. גילת דרש מלוקר להתערב בעניין באופן דחוף ולדאוג לכך ש"משרד האוצר יקיים את הסיכומים וההבנות שגובשו במתווה".

גורמים באוצר מסרו היום (ב') ל"גלובס" כי "מדובר על טיוטה ראשונית שהוגשה להתייחסות רשות השידור, וזו מצידה לא טרחה להגיב כלל, ולהפתעתנו בחרה לעשות זאת באמצעי התקשורת. לא זו בלבד, אלא שרשות השידור שללה כל ניסיון לשבת ולדון על הטיוטה עם משרד האוצר. אין לנו אלא להסיק כי רשות השידור מנסה להמשיך ולדחות את יישום ההסכם".