השיחה: מאיר ורות שטרית מנציחים וחונכים

צמרת הפוליטיקה ועולם העסקים הגיעו אתמול לחנוכת אגף חדש במוזיאון תל-אביב ■ וגם: על מי כועס השף יונתן רושפלד?

צמרת העולם העסקי וצמרת העולם הפוליטי התאחדו אמש (א') לשעות ספורות ומרגשות באגף החדש של מוזיאון תל-אביב, על מנת לציין חנוכת אודיטוריום חדש ואולם לאמנות על שמה של מירי שטרית ז"ל, בתם של ח"כ מאיר ורות שטרית, שנפטרה כשהיא בת 15 בלבד ממחלת הסרטן. מאז מותה של מירי, לפני 19 שנה, משקיעים הוריה זמן, מרץ והון רב כדי לעזור לילדים חולי סרטן ולבני משפחותיהם וכדי להנציח את זכרה של בתם הבכורה.

יפית גרינברג, ליאון רקנאטי, אודיטוריום לזכרה של מירי שיטרית במוזיאון ת
 יפית גרינברג, ליאון רקנאטי, אודיטוריום לזכרה של מירי שיטרית במוזיאון ת

יפית גרינברג וליאון רקנאטי

באודיטוריום החדש הושקעו משאבים רבים, והוא הוקם בשיתוף בני הזוג שטרית. רות שטרית נמנית על חבר הנאמנים ומועצת המנהלים של מוזיאון תל-אביב. האורחים שהגיעו נכנסו תחילה לאולם שבו יכלו לצפות בסרט קצר על מפעלי ההנצחה ע"ש מירי שטרית, הכוללים את הקרן "תנו לילדים את העולם", בשיתוף האגודה למלחמה בסרטן, אשר במסגרתה נשלחים מדי שנה ילדים חולי סרטן עם משפחותיהם, לחופשה בכפר ילדים באורלנדו, ארה"ב.

רות ומאיר שיטרית, אודיטוריום לזכרה של מירי שיטרית במוזיאון ת
 רות ומאיר שיטרית, אודיטוריום לזכרה של מירי שיטרית במוזיאון ת

רות ומאיר שיטרית

מיד לאחר מכן נערך טקס שהנחה יגאל רביד, במהלכו נשאו דברים ראש העיר תל-אביב רון חולדאי, שולי כסלו סמנכ"לית המוזיאון, ומאיר שטרית שסיפר על בתו, על רעייתו שפועלת ללא לאות להנציח את זכרה ולסייע לילדים שחלו בסרטן, על האהבה למי שאיננו ועל הזכות שניתנה להם לגדל את מירי ולהיחשף לאישיותה ולאהבתה הגדולה לאמנות. בסיום הטקס הוסר הלוט מעל ציור פורטרט מרשים של מירי ז"ל שצייר האמן יגאל עוזרי. כיבדו בנוכחותם: שאול ואורית מופז, השרים יובל שטייניץ ויוסי פלד, חברי הכנסת: עמיר פרץ, יצחק (בוז'י) הרצוג, זאב ביילסקי, נחמן שי, רחל אדטו, שלמה מולה ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'; בכירי המגזר העסקי: איזי ויעל בורוביץ', דודי וייסמן, יעקב פרי, עמוס שפירא, פיני כהן, תמי ויהודה רוה, פנינה רמון ועו"ד נחום פינברג, דוד ואורית אפרתי, אורית ושאול בן-אדרת, אהוד אולמרט, יפית גרינברג, ליאון רקנאטי ועוד.

רפי אלול לא שובר מסורת

אתמול, כבכל שנה ב-27 השנים האחרונות, יום אחרי שמדינת ישראל נרגעת מחגיגות המימונה הרבות, רפי ועופרה אלול שוב פתחו את ביתם במזכרת בתיה וקיימו חגיגת "מימונה מאספת" מסורתית.

עופר גלזר, שמעון פרס, חוגגים
 עופר גלזר, שמעון פרס, חוגגים

עופר גלזר והנשיא שמעון פרס

אל ביתם של בני הזוג הגיעו חברים רבים ממקומות שונים וממגזרים שונים והתחברו לערב אחד כדי לחגוג קירוב לבבות ואת רוח החג. בסלון הבית ישב נשיא המדינה שמעון פרס והאורחים הרבים ניגשו ללחוץ את ידו ולהצטלם.

צביקה ואיילת ימיני, חוגגים
 צביקה ואיילת ימיני, חוגגים

צביקה ואיילת ימיני

בחצר הבית שרה והרקידה עינת שרוף. חגגו: מושיק תאומים, מודי כידון, השר גלעד ארדן, ארז ודורית מלצר, משה קראדי, שלמה ועתליה שמלצר, ירון מילר שהגיע עם מני ויצמן, אברשה בורשטיין, גבי רביד, דרורית ורטהיים, יוסי רוזן, אריה זייף, חנה ובני פרי-זן, דני גילרמן, צביקה ואיילת ימיני, נוני ועמוס מלכא, רוני שאטן ונוספים.

קרב סכינים: רושפלד נגד רפי כהן

ביצת הקולינריה רותחת ומבעבעת. השף יונתן רושפלד, שותף ושף במסעדות "הרברט סמואל", "טפאס אחד העם" ו"יבנה מונטיפיורי" מקבוצת עדי'ס לייף סטייל, החליט לשתף את כל 1,479 חבריו בפייסבוק בקרב סכינים - גרסת המציאות.

יונתן רושפלד / צילום: תמר מצפי
 יונתן רושפלד / צילום: תמר מצפי

יונתן רושפלד

רושפלד כתב בדף הפייסבוק שלו: "יש שף אחד שמלכלך עליי בעיר. קוראים לו רפי כהן. אני אוכל אצלו הרבה ונהנה. אבל כנראה יש לו משהו שאני לא יודע על עצמי. רפי, אתה לא צריך ללכת סחור-סחור בחדרים סגורים, בוא לקפה ומאפה ותשמיע לי את השירה שלך. אגב יקירי, 'החברים שלך', איתם אתה חולק את הדברים, רצים מיד בכל העיר וגם אליי. אז טיפ קטן כמרוקאי אחד לשני, לרגל המימונה, תתפייס עם עצמך ותחייך. החיים יפים לא?:-)".

רפי כהן / צילום: לימור אדרי
 רפי כהן / צילום: לימור אדרי

רפי כהן

ביקשנו מהשף רפי כהן, בעלי מסעדת רפאל, אשר לא פעיל בפייסבוק להגיב לדברים. לדבריו, הוא לא יודע במה מדובר, ולאחר ששמע את הדברים בחר בתגובה: "אין תגובה".

מתכוננים לכרמן

מזג-האוויר השרבי אתמול בבוקר לא הפריע לטקס הנחת אבן-הפינה לאתר שבו תתקיים האופרה "כרמן" למרגלות המצדה. במקום שבו יעלה המופע בחודש יוני הקרוב התקבצו נציגי האופרה הישראלית, נציגי המועצה האזורית, עם ספקים שונים, מתכנני השטח ומנהלי העבודה המשתפים פעולה זו השנה השלישית ברציפות.

אורי הרטמן, חנה מוניץ, אייל לביא, דב ליטבינוף, דורון לביא,
 אורי הרטמן, חנה מוניץ, אייל לביא, דב ליטבינוף, דורון לביא,

הרטמן, מוניץ, אייל לביא, ליטבינוף ודורון לביא

השתתפו בטקס: חנה מוניץ מנכ"לית האופרה הישראלית שסיפרה על התרגשותה לקראת הפקת הענק המדברית, ועל העונג הגדול לעבוד עם אנשים שעבורם הפיכת חזון למציאות היא תכלית עשייתם; אורי הרטמן מפיק ראשי מטעם האופרה, אייל לביא מבעלי קבוצת עיצוב במה, דב ליטבינוף ראש המועצה האזורית "תמר" ודורון לביא מבעלי קבוצת עיצוב במה.

זזים

יוסף צ'חנובר נבחר לכהן כראש חבר הנאמנים של מרכז דיין ■ מיכאל שנידרמן מונה למנכ"ל ושותף באיבו ישראל ■ דניאל שירין מונתה למנהלת מכירות תחום SMB בקומסק הפצה ■ מיכל שוורץ מונתה למנהלת השיווק של קניון לב חדרה ■ שי גוטמן מונה למנהל מערכות מידע בחברת UPS בישראל וישמש גם כחבר בהנהלת החברה ■ פרופ' תמר רז מהמכללה האקדמית להנדסה ירושלים נבחרה לנציגת ישראל באיגוד העולמי ICED ■ אבינעם ערמוני מנכ"ל בית התפוצות מסיים את תפקידו ■ עו"ד שגיא ורדי מונה למנהל פרויקטים בינאי, פלג ושות' בית השקעות ■ אבירם פלדמן מונה למנהל מכירות ארצי שוק מקצועי בטורנדו ■ מינויים חדשים בכללית: מיכאל אורן ימונה לסמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה במקום ד"ר אורית יעקבסון שתמונה למנכ"לית מכון מור שתחליף את גדעון לשם הפורש לגימלאות ■ מאיה אלמוג מונתה לסמנכ"לית הכספים של יוניליוור ישראל.