ועדי עובדים ברשות השידור לעופר עיני: עצור את הרפורמה

בכירים בוועדים: "נתניהו לא עומד בדרישות אזרחי המדינה לדיור ציבורי, כיפת ברזל, דוח טרכטנברג... אנחנו מציעים לו בחזרה מיליארד שקל שיוכלו לשמש לצרכים אלה"

ועדי העובדים ברשות השידור מתאגדים יחד נגד מתווה הרפורמה שנחתם בין לשכת ראש הממשלה, משרד האוצר ורשות השידור. הוועדים המאוגדים תחת ההסתדרות שלחו היום (ב') מכתב ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ובו הם מבקשים ממנו לסגת מהרפורמה.

"זאת המתנה שלנו לראש הממשלה בנימין נתניהו", אמרו היום ל"גלובס" גורמים בכירים בוועדים ברשות השידור. "נתניהו לא עומד בדרישות של אזרחי המדינה לדיור ציבורי, כיפת ברזל, דוח טרכטנברג. אנחנו מציעים לו בחזרה מיליארד שקל שיוכלו לשמש לצרכים האלה במקום לשלוח רבים מאיתנו הביתה", הוסיפו.

"זה דבר חסר תקדים שכל הוועדים חתמו על המכתב הזה. בדרך יש אינטרסים שונים, אבל הפעם כולנו מאוחדים במחשבה שהרפורמה לא תביא להבראת הרשות אלא תביא כליה עליה", אמר היום גורם בכיר באחד הוועדים. יש לציין כי אגודת העיתונאים בירושלים אינה נמנית עם ועדים אלה.

לפני כשנה וחצי נחתמו הסכמי עבודה חדשים בין הנהלת רשות השידור העובדים וארגוניהם ל-7 השנים הבאות ברשות השידור. במסגרת מתווה הרפורמה יפוטרו ויפרשו כ-700 מעובדי הרשות.

במכתבם לעיני הסבירו את הוועדים את הסיבה לבקשתם ממנו כי יבטל את הסכמי הפרישה והפיטורים שנחתמו מול ההסתדרות. "לצערנו האיתנות הפיננסית שהובטחה בתחילה נעלמה כלא הייתה", נכתב. "כסף שהובטח על-ידי נציגי האוצר - כמיליארד שקל - הפך למכירת ביתנו (בנייני רשות השידור) ולהלוואה של מאות מיליוני שקלים בריבית לא ידועה על-ידי משרד האוצר", זאת לדבריהם, תוך "הפרה בוטה" של הסכם המימון.

"נכון להיום, עובדי רשות השידור מרגישים 'יתומים', כאשר חוק רשות השידור, הכולל בתוכו את מכירת נכסי רשות השידור, עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת על מנת לממן את הרפורמה, וזאת ללא מערבותה של ההסתדרות בנושא", הוסיפו הוועדים.

במכתבם ביקשו הוועדים מעיני כי יתערב ויחזיר את מסלול הרפורמה לנתיב המקורי. כלומר, "מימונה מתקציבי משרד האוצר והנהלת רשות השידור... נבקשך להורות להנהלת רשות השידור לעצור כל הליך בנושא הרפורמה המתוכננת ולצאת לבדיקה מקיפה בנושאים השונים ולהתאמות השכר הרלוונטיות להיום", כתבו הוועדים בהתייחסם לשחיקת שכרם בשנים האחרונות.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "מליאת רשות השידור מחויבת למתווה הרפורמה, לרבות סוגיות המימון והנדל"ן, כפי שסוכם עם משרד האוצר בחסות משרד ראש הממשלה, ולהסכמי השכר כפי שנחתמו מול ועדי העובדים ברשות השידור. הסכם המימון עדיין לא נחתם, ואחד התנאים שקבע יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, לחתימה עליו הוא האיתנות הפיננסית של רשות השידור".