בעלי אג"ח ה' בדלק נדל"ן: התנהגות לא אחראית של תשובה

(עדכון) - נציגות בעלי אג"ח ה' פרסמה תגובה בעקבות נציגות אג"ח כ"ה: "מדובר בהתנהגות לא אחראית, בוודאי מצד מי שגייס מיליארדים בהסתמך על שמו הטוב"

המאבק של מחזיקי אג"ח כ"ה בחברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה נמשך. זאת לאחר שהחברה הגישה אמש (א') בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ובה הסכמתה לפירוק החברה. בכך, מימשה דלק נדל"ן את ההודעה ששיגרה לבורסה בשבוע שעבר, לפיה היא לא תתנגד לבקשת הפירוק שהגישה נציגות אג"ח כ"ה של החברה.

בהודעת דלק נדל"ן מהשבוע שעבר נאמר כי "במהלך החודשים האחרונים עשתה החברה כל שביכולתה על מנת להגיע לפתרון מול מחזיקי האג"ח. במסגרת מאמצים אלה ולאחר משא-ומתן ארוך של כ-4 חודשים אף נחתם הסכם עקרונות עם הנציגות של רוב המחזיקים, אשר כלל במסגרתו, בין השאר, תרומה משמעותית מצד בעל השליטה בחברה בהיקפים חסרי תקדים בשוק הישראלי".

נציגות מחזיקי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן שלחה את תגובתה היום (ב') אחר-הצהריים. בתגובה נאמר כי "כפי שדיווחה החברה, 'מתווה ההסדר' שהוצג על-ידי החברה ומר תשובה בבקשה לכינוס אספות, נדחה הלכה למעשה על-ידי כלל מחזיקי אגרות החוב מהסדרות השונות. נציגויות סדרות ד' ו-ה' שלחו כבר לפני שבועיים לחברה את השינויים והתוספות הנדרשות על-ידן, על מנת שניתן יהיה להמליץ למחזיקים לאשרו.

"כפי שהודיעה נציגות כ"ה, היא סומכת את ידיה על עיקר השינויים הנדרשים הנ"ל וחושבת כי יש בהם אכן כדי לתקן את מתווה ההסדר ולהפוך אותו להסדר ראוי והגון שניתן יהיה להמליץ עליו. נציגות כ"ה קוראת לנציגויות האחרות לשלב ידיים ולעמוד על הדרישות האמורות ביחס להסדר".

עם זאת, "לאור הודעת החברה ובעל השליטה על הסרת בקשתם לכינוס אספות ולאישור מתווה הסדר, מתכוונת נציגות כ"ה לפעול לממש את בקשת הפירוק, ובמסגרת זו לדרוש כי בעל תפקיד (ככל שימונה) יחקור, יבחן וימליץ לבית המשפט לנקוט בכל הפעולות הדרושות לשם הרמת מסך ובירור אחריות נושאי המשרה והדירקטורים של החברה (לרבות אלה שהכווינו את פעילות החברה למרות שלא שימשו פורמלית כנושאי משרה בה) ושל חברת-האם לשעבר. חקירה כאמור תאפשר את הוצאת האמת אל האור".

לסיום אומרים נציגי מחזיקי אג"ח כ"ה כי "דומה כי לא יזיק לכל המעורבים לחזור ולעיין בהחלטות האחרונות של כבוד השופטת ורדה אלשיך בתיק, הן ביחס להתנהלות החברה והן ביחס לבעל השליטה. תוצאות החקירות והתביעות הצפויות כאמור עשויות, מחד גיסא, להניב תרומה נוספת להחזר הצפוי מהליך הפירוק לנושים בכלל ולמחזיקי אגרות החוב בפרט; ומאידך גיסא, העלות האלטרנטיבית לבעל השליטה עלולה להתברר ככבדה ביותר".

"התנהגות בלתי אחראית"

מנציגות סדרה ה' נמסר כי "הנציגות רואה בחומרה רבה את התנהלותו של בעל השליטה בדלק נדל"ן, מר יצחק תשובה. החלטתו 'לשבור את הכלים', להפסיק את המשא-ומתן ו'להודיע' על כך לנציגות באמצעות דיווחים בבורסה והדלפות לאמצעי התקשורת השונים - היא בלתי מקובלת לחלוטין.

"מדובר בהתנהגות בלתי אחראית, בוודאי מצד מי שגייס מיליארדי שקלים מהציבור בהסתמך על שמו הטוב. נציגות סדרה ה' אף רואה בחומרה רבה את העובדה שנושאי המשרה בחברה נרתמו למהלך של 'שבירת כלים' מצד בעל השליטה. על נושאי המשרה לשרת את החברה ואת נושיה ולא את בעל השליטה.

"נושאי המשרה של החברה הסבירו ומסבירים כי לנכסי החברה ולנושים ייגרם נזק אם יתמנה בעל תפקיד. כמו כן הם הסבירו כי יש למצות כל אפשרות למשא-ומתן להסדר, לטובת החברה ונושיה. לכן, אסור היה להם להודיע באופן נמהר על הפסקת המשא-ומתן ועל הסכמתם לבקשת הפירוק. לא ניתן לפרש צעד זה מצדם אלא כהירתמות למהלך הפסול של בעל השליטה".