שיפור קל בתעשייה: מדד מנהלי הרכש למארס עלה ב-1.8%

מדד הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה לרמה של 46.3 נקודות - רמה אשר עדיין מצביעה על התכווצות בפעילות הייצור ■ עלייה בולטת נרשמה ברכיב התעסוקה שעלה ב-6.5%

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מארס 2012 עלה ב-1.8% לרמה של 46.3 נק'. רמת המדד עדיין מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית, אם כי בעוצמה פחותה מאשר בארבעת החודשים הקודמים.

מרבית רכיבי המדד רשמו החודש עלייה, אך הם עדיין מתחת ל-50 נקודות, הרמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות. עלייה בולטת נרשמה החודש ברכיב התעסוקה שעלה ב-6.5% והגיע לרמה של 48.2 נקודות.

"הנתונים האחרונים מצביעים על שיפור", כותבים בבנק הפועלים. "המדד נמצא מזה שלושה חודשים במגמת עלייה, אם כי עדיין לא חצה את רמת ה-50 נקודות. עם זאת, ההתפתחויות בהמשך יהיו תלויות במידה רבה במצב באירופה, שהיא יעד היצוא המרכזי של התעשייה הישראלית".

"רכיב מלאי חומרי הגלם במדד חצה החודש, לאחר שמונה חודשים, את מגמת ה-50 נקודות, ורכיב התעסוקה בתעשייה השתפר אף הוא והגיע קרוב לגבול ה-50. נתונים אלו מאותתים על כוונות להגדיל את הייצור", דבר כלכלני הבנק.

עוד כותבים בפועלים כי "אנו סבורים כי רמתו של מדד מנהלי הרכש עקבית עם התרחבות מתונה של הייצור התעשייתי. נתוני הייצור התעשייתי, שמפרסמת הלמ"ס, מצביעים על עלייה גבוהה יחסית בייצור בחודשים האחרונים, אך עיקר העלייה נובע מתעשיות הטכנולוגיה העילית".

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, נותר כמעט ללא שינוי בחודש מארס ברמה 51.1 נקודות. ארה"ב מוסיפה לבלוט לחיוב עם עלייה מתונה ל-53.4 נקודות. מנגד, במדינות אירופה נרשמה החודש ירידה במרבית המדדים ומדד מנהלי הרכש לכלל מדינות גוש האירו ירד לרמה של 47.7 נקודות, רמתו הנמוכה ביותר בשלושת החודשים האחרונים.