השיחה: לאה שנירר חוגגת יום הולדת ב"תרנגול הכחול"

מי הגיעו ליום ההולדת של המעושרת? ■ איזה גירסה של צ'רלס רייזמן אתם בוחרים? ■ וגם: מי הגיעו לחנוך בתי שימוש מעוצבים במרכז תל-אביב?

לאה שנירר, המעושרת, מלכת הפילאטיס של הרצליה פיתוח, חגגה אמש (ב') את יום הולדתה ה-54 באירוע סגור במסעדה האהובה עליה, "התרנגול הכחול" בתל-אביב.

לאה שנירר, שאול ואורית בן אדרת, צחי שנירר, יום הולדת 54 ללאה שנירר / צילום: יוסי כהן
 לאה שנירר, שאול ואורית בן אדרת, צחי שנירר, יום הולדת 54 ללאה שנירר / צילום: יוסי כהן

לאה שנירר, שאול ואורית בן-אדרת וצחי שנירר

שנירר התפרסמה באחרונה לאחר שכיכבה בתכנית הריאליטי "מעושרות" ששודרה בערוץ 10, וזכתה לרייטינג גבוה. בתוכנית, שעקבה מקרוב אחר חייהן של 6 נשים אמידות בישראל, התבלטה שנירר בזכות הטמפרמנט שלה. השף שאול בן-אדרת, שבמסעדתו צולמו גם רבים מפרקי הסדרה, עמל על תפריט מיוחד ומפנק במיוחד לכבודה של כלת השמחה.

דניאל וליסה יאמר, יום הולדת 54 ללאה שנירר / צילום: יוסי כהן
 דניאל וליסה יאמר, יום הולדת 54 ללאה שנירר / צילום: יוסי כהן

דניאל וליסה יאמר

בין האורחים שהגיעו בלטו במיוחד: יצחק וחיה תשובה, בתם כרמית אלרואי יו"רית דלק ישראל ובעלה רוני אלרואי בעל השליטה בקמן אחזקות. הקשר החם בין שתי המשפחות נוצר כיוון שנכדתם של תשובה, בתם של הזוג אלרואי, שחר, היא בת זוגו של יונתן, בנם של לאה ובעלה צחי שנירר. הפציע והגיע גם החבר הטוב של שנירר הזמר אייל גולן. עוד הגיעו לחגוג ולהשיק כוסות לחייה: דניאל וליסה יאמר, איש העסקים אלי פפושדו, קובי בלדב, שמעון (שימל'ה) מנחם מנכ"ל סקורפיו שהגיע מלווה ברעייתו שלי ובתם לי, פרי גלעדי, אורנה בן-דור הבימאית של "מעושרות" ועוד.

שירותים להמונים

איש העסקים ההולנדי, אריק טרונייה, מנכ"ל ומבעלי רשת theloo2 העולמית, הגיע לישראל לביקור קצר, וזאת לכבוד פתיחת הסניף הראשון של מותג השירותים המעוצבים בישראל ברחוב קינג ג'ורג' בתל-אביב.

רונית שוורץ, דב קוטלר, פתיחת סניף של שרותים מעוצבים / צילום: איציק בירן
 רונית שוורץ, דב קוטלר, פתיחת סניף של שרותים מעוצבים / צילום: איציק בירן

רונית שוורץ ודב קוטלר

לאירוע הפתיחה שנערך אמש הוזמנו בכירים במשק, יזמים ומובילי דעת קהל, כדי שיוכלו להתרשם מהמותג שעשה עלייה ארצה בחסות היזמית רונית שוורץ. הרשת מפעילה בעולם חנויות נוחות ונוחיות. כל חנות כוללת שירותים עירוניים מעוצבים ולצדם מדפי מכירה של מגוון מוצרי היגיינה ומוצרים משלימים דוגמת: מגבונים, חיתולים חד פעמיים, קרם החתלה, דאודורנטים, קרם ידיים וכו'. שוורץ אמרה כי הלוקיישן הראשון שנבחר מייצג את ההוויה התל-אביבית והוסיפה שהרשת מתכננת לפתוח בישראל עד סוף השנה 20 סניפים. הגיעו לקלוט עלייה: איש העסקים אליעזר פישמן, דב קוטלר מנכ"ל ישראכרט, שלומי ורונית אבנון, סבינה בירן, האדריכלית רבקה קרני, עו"ד אמיר ארבל, אחיה של היזמית יוסי שוורץ המשמש כמנכ"ל חברת הפרסום יאנג אנד רוביקום בדרום אפריקה ועוד.

הרב לאו במוזיאון היהלומים

במעמד הרב הראשי של תל-אביב-יפו, ישראל מאיר לאו, וראש עיריית רמת-גן, צבי בר, נפתחה אתמול רשמית תערוכת "רתוקות כסף" במוזיאון היהלומים ברמת-גן. באירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה שמציגה עשרות עבודות יודאיקה ייחודיות של האמנים מאוריצ'יו סמואל ויצחק לובטן, השתתפו אנשי עסקים ובכירים בענף היהלומים.

מוטי גנץ, הרב ישראל מאיר לאו, יאיר סהר, פתיחת תערוכת
 מוטי גנץ, הרב ישראל מאיר לאו, יאיר סהר, פתיחת תערוכת

גנץ, לאו וסהר

האירוע נפתח בנאום של הרב לאו אשר התייחס לקשר שבין אמנות ותשמישי קדושה לעם היהודי לדורותיו. "האמנות מלווה את העם היהודי מאז שיצאנו ממצרים. כבר אז נשאנו איתנו כלי כסף, צורפות ואמנות", אמר לאו, "עיסוק באמנות אפיין את העם היהודי משום שהתאים להיותו נע ונד. העם היהודי התמחה בעבודות אומנות וצורפות שניתן היה לקחת ממקום למקום, וכך לנייד את הרכוש. בתקופה השואה הצורפות הצילה המון אנשים, בדרכים לא דרכים, ומאז ומתמיד פיארה את הבתים ואת בתי הכנסת". יאיר סהר נשיא בורסת היהלומים הישראלית ויו"ר מוזיאון היהלומים, ערך לנכבדים סיור בתערוכה. עוד השתתפו: מוטי גנץ יו"ר מכון היהלומים ונשיא כבוד של התאחדות תעשייני היהלומים, אברהם (בומי) טראוב נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, שמואל מרדכי המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת, שלמה אשד נשיא הבורסה לאבני חן, אלי אב ידר מנכ"ל מכון היהלומים, איש העסקים יגאל אהובי ועוד.

האמת של BNP

בנובמבר אשתקד התברר כי הבנק הצרפתי BNP PARIBAS סוגר את הסניף בישראל ומוריד את דרג הפעילות לרמת נציגות. מיד החלו שמועות כי הסגירה נובעת מלחצים של גורמים פרו-ערביים בצרפת. אנשי BNP הכחישו נמרצות את העניין. כמה שבועות אחר כך הסביר צ'רלס רייזמן, מי שעומד בראש פעילות BNP בישראל מאז נפתחה ב-1996, את הסיבות לסגירת הסניף. רייזמן הכחיש כמובן כי מדובר בכישלון עסקי ותלה את הסגירה במשבר הגלובלי. "BNP נמצא מול צונאמי ענקי. המשבר העולמי הביא את הבנק להבנה שצריך לאמץ מודל עסקי אחר. לכן ננקטים צעדים כמו צמצום הנוכחות הבינלאומית. אנחנו היום פועלים ב-80 מדינות. נישאר בהן אבל נוריד את היקף הפעילות המקומית, לא רק בישראל אלא בכל העולם".

צ'רלס רייזמן / צילום: עינת לברון
 צ'רלס רייזמן / צילום: עינת לברון

צ'רלס רייזמן

בשבוע שעבר התקיימה תחרות טניס במסגרת גביע דיוויס. BNP הוא נותן החסות לאירוע ורייזמן הגיע. זה היה יום חם מאוד ורייזמן כטוב ליבו באוהל ה-VIP הממוזג, שוחח בנינוחות עם כתב "כלכליסט" ארי ליבסקר והסביר לו מה קרה באמת מאחורי סגירת הסניף. "בצרפת מתכוונים לחסל את העסק (בישראל), הכלכלה שלכם היא פסיק מזערי בכלכלה העולמית. BNP מחזק את אחיזתו במדינות ערב והם לא מרוצים מזה שאנחנו עובדים בישראל. לכן משתלם לבנק לברוח מפה", כך אמר רייזמן. אתם תבחרו לאיזו גירסה של רייזמן להאמין.

עירן פאר

אדלסון ממשיך לתמוך, גם בלי גינגריץ'

איל ההון האמריקני והבעלים של העיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, שכבר תרם יותר מ-16 מיליון דולר לקמפיין של ניוט גינגריץ' למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, החליט לתרום 5 מיליון דולר נוספים לארגון התומך בכל מועמד רפובליקני לנשיאות, ללא קשר לזהותו.

שלדון אדלסון, ממשיך לממן את הרפובליקנים / צילום: איל יצהר
 שלדון אדלסון, ממשיך לממן את הרפובליקנים / צילום: איל יצהר

שלדון אדלסון

החלטתו של אדלסון ואשתו מרים לתרום את הסכום לטובת מועמד המפלגה הרפובליקנית הוא סימן מעודד עבור המפלגה, שכן היא מרמזת על כך שהעובדה שגינגריץ' לא יהיה כנראה מועמדה לנשיאות לא תמנע מאדלסון להמשיך ולתמוך בה. לאחר פרישתו של ריק סנטורום מהמירוץ לפני כשבוע, המועמד הכמעט ודאי של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות הוא מיט רומני.

רן אברמסון

מה הסטטוס

Shay Piron מתעב אלימות, אבל מכאן ועד העליהום על סמח"ט הבקעה - המרחק גדול