הבור של מנגו וגאפ בישראל: הפסד של 29.5 מ' ש' ב-2011

ב-4 השנים האחרונות הסתכמו הפסדי זרוע האופנה של אלביט הדמיה ב-88.7 מיליון שקל ■ ערב פסח הושלמה עסקת מכירת גאפ ישראל לקבוצת זארה

רגע אחרי מכירת פעילות רשת GAP בישראל לקבוצת זארה, מתברר כי פעילותה של GAP המשיכה גם בשנת 2011 להסב הפסדים כבדים לקבוצת אלביט הדמיה של איש העסקים מוטי זיסר.

מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי הפסדי זרוע האופנה של אלביט הדמיה הסתכמו בשנת 2011 ב-29.5 מיליון שקל. ההפסדים נבעו הן מפעילותה של רשת MANGO ישראל והן מפעילותה של רשת GAP ישראל. בחישוב מצטבר, ב-4 השנים האחרונות הסתכמו הפסדי זרוע האופנה ב-88.7 מיליון שקל.

זרוע האופנה של הקבוצה כללה ב-2011 את רשת מנגו (26 סניפים, מתוכם 4 סניפי עודפים), רשת גאפ (6 סניפים) שהחלה את פעילותה בישראל בשנת 2009, וחנות מותג הג'ינס G סטאר.

בהתאם להצהרות שהשמיעו מנהלים בזרוע האופנה של אלביט הדמיה, הקבוצה ציפתה לאזן את פעילותה של רשת MANGO כבר בשנת 2009, אך זה לא קרה, וגם בשנת 2011 רשמה הרשת הפסדים כבדים. פעילותה של רשת GAP תרמה לשורת ההכנסות, אך מתברר כי בשורת הרווח, גם היא הסבה הפסדים אשתקד.

מכירות זרוע האופנה רשמו בשנת 2011 גידול של 5% והסתכמו ב-183.5 מיליון שקל, לעומת מכירות של 174.8 מיליון שקל בשנת 2010. מקור 43% מהמכירות הוא במכירות המותג GAP, והיתר במותגים MANGO ו-G סטאר.

לפני חודשים אחדים חתמה אלביט הדמיה על עסקה למכירת פעילותה של GAP לקבוצת זארה תמורת 26 מיליון שקל, בתוספת תשלום עבור המלאי. קבוצת זארה רכשה את GAP כשהיא נקייה מכל התחייבות.

מנכ"ל ומבעלי קבוצת זארה, ג'ואי שוובל, אמר אמש (ב') ל"גלובס" כי בכוונתו לאזן את פעילות GAP כבר בשנה הנוכחית. שוובל הצהיר כבר אחרי הרכישה כי יפעל להוזלת רמת המחירים של המותג GAP, וכי המותג יתרחב ל-15-20 חנויות וישלש את מכירותיו בישראל.

במסגרת הרכישה, קיבלה קבוצת זארה את הזיכיון גם על יתר מותגי קבוצת GAP, בננה ריפבליק (המותג המחויט של GAP) ואולד נייבי (מותג בייסיק רחב של הקבוצה). בכוונת קבוצת זארה לחנוך לקראת סוף השנה חנות ראשונה של המותג בננה ריפבליק.

מנגו וגאפ
 מנגו וגאפ