רוחות של שלום? היורוליג הסכימה להכיר בליגה המזרח אירופית

במסגרת ההסכם ייחשב הניקוד בליגה המזרח אירופית (VTB), לצורך התמודדות על כניסה ליורוליג וליורוקאפ; זו הליגה האיזורית הראשונה שמוכרת על-ידי היורוליג

הליגות האזוריות בכדורסל שצמחו בשנים האחרונות, גרמו ללא מעט כאבי ראש לראשי היורוליג. אלא שהשבוע נרשם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו - בינתיים בין היורוליג לליגה המזרח אירופית (VTB League), שעיקרו הוא הכרה רשמית של היורוליג בליגה האזורית שמתקיימת ברוסיה וסביבותיה.

במסגרת ההסכם, שראשי הפרקים שלו סוכמו במהלך הפיינל-פור של היורוקאפ שנערך בסוף השבוע במוסקבה, צפויה הליגה המזרח אירופית להיכנס לשיטת הניקוד של היורוליג ולזכות במקומות במפעלים האירופיים של יול"ב. סרגיי איבנוב, מנכ"ל הליגה המזרח אירופית, הסביר במסיבת העיתונאים כי "המשמעות של הדברים היא שהתוצאות שישיגו הקבוצות בליגת ה-VTB יאפשרו להן להתמודדות על כניסה ליורוליג וליורוקאפ".

במסגרת ההסכם נקבע כי היורוליג תעשה מאמצים להתחשב בתאריכים המשחקים של ה-VTB, כך שהקבוצות המשתתפות בליגה יוכלו לשחק בשלושה מפעלים במקביל - המפעלים של יול"ב, ה-VTB והליגה המקומית. זו הליגה האזורית הראשונה שבה מכירה היורוליג, בשונה מליגות אזוריות אחרות דוגמת הליגה האדריאטית או הבלקנית.

ליגת ה-VTB משוחקת מאז 2008. בעונה הנוכחית נרשם מספר שיא של 18 משתתפות מ-10 מדינות, כולל ארבע קבוצות יורוליג (צסק"א מוסקבה, קאזאן, ז'לגיריס ופרוקום סופוט).

ביורוליג יצטרכו למצוא פיתרון לעונה הבאה להצלחה של הנציגות הרוסיות באירופה. מלבד צסק"א מוסקבה שמשוריינת גם לעונה הבאה, רוסיה זכתה במקום אוטומטי בזכות הזכייה של חימקי מוסקבה ביורוקאפ (ניצחה את ולנסיה בגמר); אל אלו יש להוסיף את ההצלחה של קאזאן העונה, שהצליחה להפתיע את אירופה והעפילה עד לשלב ההצלבה של היורוליג שם נעצרה על-ידי ברצלונה, אבל לאור מגבלת המקום תוכל לזכות במקום ביורוליג רק דרך שלב המוקדמות.