הפתעה טובה ממלאנוקס: הקפיצה התחזיות לרבעון השני

(עדכון) - מלאנוקס הכתה אמש את תחזיות השוק עם זינוק של 139% ברווח הנקי ל-22 מ' ד' ברבעון הראשון ■ אך ההפתעה הגדולה הגיעה מאוחר יותר: מלאנוקס מצפה למכירות של 125-130 מיליון דולר ברבעון השני - הרבה מעל התחזיות

מלאנוקס סיכמה הלילה (ד') את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 88.7 מיליון דולר, עלייה של 61.2% לעומת הרבעון אשתקד של 22.1% לעומת הרבעון הרביעי של 2011.

הרווח הנקי שלא בסיס non-GAAP הסתכם ב-22 מיליון דולר או 51 סנט למניה לעומת רווח של 9.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2011, ורווח של 13.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. נציין כי אנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של 34 סנט למניה על הכנסות של 81.62 מיליון דולר.

בכך מכה החברה גם את התחזיות המוקדמות של קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" בשיתוף פסגות: 34 סנט למניה על הכנסות של 79.17 מיליון דולר.

יתרת המזומנים וההשקעות לסוף הרבעון הראשון עמדה על 267.6 מיליון דולר, עלייה של 26.1 מיליון דולר לעומת סוף 2011. תזרים המזומנים השוטף הסתכם ב-23.6 מיליון דולר.

עם פרסום התוצאות לאחר סיום המסחר אמש, זינקה מניית מלאנוקס בכמעט 18% במסחר המאוחר בוול סטריט, מעל לשווי השוק של 1.74 מיליארד דולר בו נסחרה אתמול. אבל זאת הייתה רק ההתחלה. ההפתעה הגדולה הגיעה עם מסירת התחזיות של החברה לרבעון השני. מלאנוקס מצפה למכירות בהיקף של 125-130 מיליון דולר ברבעון, קפיצה של יותר מפי 2 לעומת הרבעון השני של 2011, והרבה מעבר לציפיות האנליסטים להכנסות של 81-86 מיליון דולר.

"30 מיליון דולר מתוך המכירות, יהיו הזדמנות חד פעמית", הוסיף מייקל גריי, סמנכ"ל הכספים של החברה.

אותה הזדמנות חד פעמית קשורה להשקת מעבד ה-Romely של אינטל מוקדם יותר השנה, טוענים במלאנוקס. הרומלי הוא מעבד שמיועד לשרתים, וחלק מהמאפיינים שלו אמורים לשפר מאוד את היעילות בחוות שרתים גדולות לאחסון מידע (Data Centers). הערכות אנליסטים מהחודשים האחרונים היו שבהרבה ארגונים מחכים להשקת המעבד בכדי להקים ולשדרג את מרכזי המחשוב שלהם, היכן שפתרונות מלאנוקס תורמים להאצת הביצועים, וכך נהנית החברה מהגאות שסביב הביקושים למעבד החדש.

"אנחנו יודעים רק על תוכניות שצפויות להתבצע ברבעון השני כתוצאה מיישום הרומלי, ולא יודעים עדיין לגבי התוכניות בהמשך השנה. לכן אנחנו מספקים את התחזיות האלו רק לרבעון השני בינתיים", ניסה אייל ולדמן, מנכ"ל החברה, להסביר את המצב החדש לאנליסטים. עם זאת, גם בנטרול אותה הזדמנות חד פעמית, עדיין מדובר בצפיות שעוקפות בהרבה את ההערכות בוול סטריט, מה שדחף את המניות לעליה כוללת של 17% מעל למחיר הסגירה אמש, מה שמשקף שווי החברה שמעל ל-2 מיליארד דולר.