ריצ'י הנטר מונה למנכ"ל קבוצת מקאן-אריקסון ישראל

הנטר, ששימש בתפקידו האחרון כמנהל עסקים ראשי ברשת שופרסל, ‎‎ייכנס לתפקיד בחודש יולי ויחליף את איריס בק‏ שכיהנה בתפקיד ב-4 השנים האחרונות

ריצ'י הנטר מונה למנכ"ל קבוצת הפרסום מקאן-אריקסון. הנטר, שייכנס לתפקיד בחודש יולי, יחליף את איריס בק שכיהנה כמנכ"לית הקבוצה ב-4 השנים האחרונות.

הנטר שימש בתפקידו האחרון כמנהל העסקים הראשי של רשת שופרסל. קודם לכן כיהן כמנכ"ל נטוויז'ן 013 ובמקביל כיו"ר דירקטוריון נענע10.

את הקריירה שלו, בדומה ליו"ר מקאן אילן שילוח, החל הנטר בתחום הייעוץ בחברת מקינזי, שבה שימש כיועץ בכיר.

כבר לפי מספר חודשים פורסם ב"גלובס" כי איריס בק לא תאריך את ההתקשרות שלה עם המשרד.

עוד חשף "גלובס" כי שילוח מחפש לה מחליף ופנה בין היתר להנטר, כמו גם למנכ"ל לשעבר אורן פרנק. ואכן, תקופה קצרה לאחר הפרסום הודיעה בק רשמית על עזיבתה. כמו כן נודע כי שילוח מכר את יתרת מניותיו לסוכנות מקאן-אריקסון העולמית.

שילוח אמר היום (ה') כי הנטר מביא איתו ניסיון ויכולת יוצאת דופן בתחום הייעוץ האסטרטגי, המהווה ערך קריטי של מקאן ללקוחותיה, יחד עם ניסיון ניהולי מרשים מאוד כמנכ"ל. לדבריו, "תחת הנהגתו של ריצ'י תמשיך מקאן לעמוד באתגרים הדינמיים של הענף ותחזק את מעמדה כקבוצת הפרסום המובילבה והגדולה ביותר בשוק הישראלי".

הנטר אמר, כי "אני מכיר היטב את ענף הפרסום מתפקידיי האחרונים, בהם ניהלתי גופים הנחשבים למפרסמים מהגדולים בישראל. בשנים הללו עקבתי בהערכה רבה אחרי העבודה המקצועית ופורצת הדרך של מקאן-אריקסון עבור גופים מתחרים, ואני שמח להצטרף לקבוצה ולהמשיך להוביל אותה לשיאים חדשים, קריאטיביים ואסטרטגיים, תוך העצמת הכוח והחדשנות שלה בתחום הדיגיטל".

צל"ש או טר"ש / פרשנות

קשה להגיד שהמינוי של ריצ'י הנטר מפתיע את ענף הפרסום, שכן דמויות בולטות מענף השיווק כבר חצו את הקווים בעבר לעולם הפרסום.

קל לראות מה לכאורה הוביל את אילן שילוח, יו"ר מקאן, לבחור בהנטר: הרקע בחברת ייעוץ והאוריינטציה לאסטרטגיה ושיווק. אבל ייתכן כי הבחירה לא לוקחת בחשבון אלמנטים אחרים - האלמנטים האישיים והאנושיים.

אם בוחנים את אנשי השיווק ששרדו בהצלחה את המעבר לצד השני, מגלים כי בדרך-כלל מדובר או באנשים שהגיעו במקור מענף הפרסום או היו קרובים אליו, עברו לשיווק וחזרו בחזרה.

לעומתם, היו אחרים שמעולם לא הרגישו בנוח בעולם הזה. קדמי, בקדנציה הקצרצרה שלו בבאומן-בר-ריבנאי, ובק בקדנציה שלה במקאן-אריקסון, כמו ניסו להפוך את הפרסום למשהו שהוא לא, אבל בסוף היום כדי להיות פרסומאי צריך לאהוב פרסום.

נקודה נוספת היא בפן האישי. אין ספק כי שילוח הוא המנכ"ל המוצלח ביותר שהיה בענף, והוא הצליח בזכות יכולותיו האנליטיות אבל גם בגלל האישיות והכריזמה, שלא רק השפיעו על הלקוחות אלא גם סייעו לו לייצר כוורת של כישרונות בתוך המשרד.

הנטר, מצידו, לא נחשב עד עתה לאיש של אנשים, אבל רק הזמן יגיד אם הוא באמת יכול להפוך למנהיג ופרסומאי בעל כריזמה, שיוביל את המשרד חזרה למקום בו היה בימי שילוח - או שיתברר כי מדובר בעוד איש שיווק שלא קרא נכון את התמונה.

שילוח שוב עשה הימור על כל הקופה, ורק הזמן יוכיח אם זה מהלך של צל"ש או טר"ש.