"כל שינוי בערוץ 8 מחייב את אישור מועצת הכבלים"

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, יקיים דיון על השינויים הצפויים בערוץ 8 של הוט

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, מרגיע את ארגוני היוצרים: "כל שינוי בערוץ 8 או ביטולו כרוך באישור המועצה, שתקפיד על מילוי ההוראות הרגולטוריות, קלה כחמורה, ועל שמירת המאפיינים האיכותיים של הערוץ".

חן כתב את הדברים בתגובה למכתב ששלחו היוצרים בתחילת השבוע. ערוץ 8 הוא ערוץ תוכניות האיכות והדוקו של חברת הכבלים הוט.

עוד כתב חן ליוצרים כי מועצת הכבלים והלוויין תדון בנושא באחת מישיבותיה הקרובות, וכי המועצה תוודא כי "תישמר אכסניה ראויה ומכובדת ליצירה הישראלית ותמשיך להגן על תכנים איכותיים על המסך, כפי שעשתה עד כה".

בתחילת השבוע העבירו כלל ארגוני היוצרים מכתב לחן, ובו הם מבקשים את התערבותה "הדחופה" של המועצה בבחינת ההשפעות שעלולות להיווצר מהחלפת בעלת הזיכיון על ערוץ 8, נגה תקשורת, במפיק חיים סלוצקי.

"אין זה מקרה שנקבעו כללים מיוחדים וייחודים המסדירים את הפעלתו של הערוץ התיעודי", כתבו היוצרים, שטענו עוד כי זה לא סביר שהמועצה המפקחת על הוט לא תהיה מעורבת בשינויים העתידים הצפויים בערוץ. היוצרים הדגישו עוד כי אין הם מטילים דופי במפעיל החדש שנבחר, אלא מוטרדים ממספר שאלות שעד כה לא ניתן להם מענה.

"האם המניע של הוט הוא ניסיון לכופף את הרגולציה ולהקל על עצמה - ובאותה עת לאותת לשאר מפעילי הערוצים שעדיף להתיישר לפי הקו שהיא מתווה ולא לפי כללי הרגולציה?", תהו היוצרים. "האם תישמר נאותות ההפקה של הז'אנר התיעודי המורכב?", הוסיפו.

סוגיה נוספת שמטרידה כיום את כל הנוגעים בדבר היא סוגיית היצירות המקוריות שנוצרו במסגרת ערוץ 8 במהלך שני העשורים הקודמים. בשלב זה, נגה תקשורת, הבעלים של המותג "ערוץ 8", לא מתכננת להעביר את הזכויות על תוכניה להוט או למפעיל הערוץ התיעודי החדש. "האם הציבור לא יזכה ליהנות מפירות היצירה עליהן מופקד הרגולטור?", שאלו היוצרים את חן.

"ברור שלא היה קיים ערוץ תיעודי אם לא הייתה רגולציה שמכריחה את הזכיינים להפעיל אחד כזה", אמר היום (ה') יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר. "אנחנו מצפים שהרגולטור, מועצת הכבלים והלוויין, תתכנס באופן מיידי ותבחן את חילוף הבעלים המוצע, כדי שלא ייווצר כאן ואקום בתחום היצירה".

מהוט לא נמסרה תגובה.