קריסת הבמה בהר הרצל: 3 חשודים שוחררו מהמעצר

אורן ורשבסקי, אלעד לביא ויצחק צוקר חשודים בגרימת מוות ברשלנות ■ בעקבות קריסת הבמה אתמול נהרגה החיילת הילה בצלאלי, ונפצעו 7 אנשים נוספים

שופט בית משפט השלום בירושלים, חיים לי-רן, הורה היום (ה') על שחרורם ממעצר של שלושה מ-4 החשודים בקריסתה של הבמה אתמול (ד') בהר הרצל, שבעקבותיה נהרגה החיילת הילה בצלאלי, ונפצעו 7 אנשים נוספים.

עם זאת, השופט קיבל את בקשת המשטרה לעכב את שחרורם של החשודים עד מחר (ו') בבוקר, לצורך הגשת ערר על החלטתו לבית המשפט המחוזי.

השלושה, אורן ורשבסקי, אלעד לביא ויצחק צוקר, הובאו להארכת מעצרם בשל החשדות נגדם בעבירות של גרימת מוות ברשלנות. ורשבסקי ולביא חשודים גם בקבלת דבר במירמה וזיוף.

השופט דחה כאמור את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של השלושה ב-7 ימים נוספים. לביא הוא סמנכ"ל התפעול בחברת "במות", שהקימה את הבמה בהר הרצל, שקרסה בעת החזרות לטקס סיום יום הזיכרון וערב יום העצמאות שיתקיים בשבוע הבא. ורשבסקי שימש כיועץ למנהל הבטיחות של האירוע. יצחק צוקר שימש כמנהל הבטיחות.

על הבמה התמוטט מבנה מתכת גבוה שהוקם במקום כדי לתמוך בחיבורם של גופי תאורה והגברה. על-פי החשד, שרשרת של כשלים תכנוניים, מבניים או אחרים, הובילה לקריסתו של המבנה.

בית המשפט קבע בהחלטתו לשחרר את החשודים כי "מטבע חקירתם של מקרים מסוג זה, הוא שהגורמים להם, התכנוניים והמבניים כאחד, מצויים בשטח ומדברים מכוח עצמם. את הנתונים הללו שייאספו קשה לשבש, וקשה לעתים אף להתמודד עמם. ואולם יש לזכור כי חומרת האירוע איננה עילה למעצר, אלא תישקל על-ידי השופט שבבוא העת, אם יורשע החשוד, יצטרך לגזור את עונשו. מעצר עד תום ההליכים אינו חלק מהעונש".

השופט קבע כי אף שיש סתירות בגירסאות המעורבים, אין בסתירות אלה כדי להצדיק את המשך המעצר. החשודים ישוחררו איפוא בתנאים מגבילים של הפקדה וערבות עצמית וכן ערבות צד שלישי.