"גל הרגולציה קרוב לסיום; יש מקום לחשיפת מניות גבוהה"

רון הקיני מאקסלנס מאמין בשוק המניות המקומי ובמניות הבנקים, וסבור כי שלב הורדת הריבית הסתיים ■ הקיני: "המחירים בשוק משקפים בעיקר חששות ותסריטים פסימיים מדי" ■ איזו מניית אנרגיה מומלצת ומי נסחרת בדיסקאונט עמוק?

הנתונים הטובים שהגיעו מהשוק האמריקני הובילו את מחירי המניות בחו"ל לעליות, ולמרות שהשוק המקומי הפגין עד כה תנודתיות גבוהה, מחזורי מסחר נמוכים וביצועי חסר, רון הקיני, מנהל השקעות באקסלנס, מאמין כי הדברים עומדים להשתנות. "ביצועי השוק המקומי נובעים מהרגולציה המתגברת בכל ענפי המשק ומהמצב הגיאופוליטי, אך גל הרגולציה הנוכחי קרוב לסיום. מעתה ואילך תהיה ודאות רבה יותר לגבי כללי המשחק במשק ותתאפשר פעילות מחודשת", אמר.

הקיני, אשר מתארח לראשונה במדור, מעריך כי החולשה באחד העם יצרה הזדמנויות השקעה במניות, וכי המחירים משקפים בעיקר חששות ותסריטים פסימיים מדי. לכן, הוא מקצה 30% מהתיק לטובת האפיק המנייתי.

"על רקע תמחורים נוחים של החברות, ובמיוחד נוכח האלטרנטיבות הלא מספקות בשוקי האג"ח, לדעתי יש מקום לחשיפה מנייתית גבוהה יחסית", אומר הקיני, "גם הריבית הריאלית עדיין נמוכה מאוד ותומכת בהמשך העליות". הקיני מקצה 10% מהתיק לטובת מניות בחו"ל - הרוב לטובת ארה"ב והיתר לשווקים מתעוררים, עם עדיפות לענפים הפרו-מחזוריים של הפיננסים, הטכנולוגיה והתעשייה.

את רוב הנתח המנייתי בתיק מקצה הקיני למניות בארץ (20%). הוא מזהה הזדמנויות במניות הבנקים, בין היתר הודות להקלות של הלימות ההון מצד בנק ישראל, ולכן ממליץ על מניית הפועלים , שאותה הוא מגדיר כמעניינת בשל התשואה להון ומכפיל ההון הסביר שלו.

מניה נוספת שעליה ממליץ הקיני היא ישראמקו , שמאז ספטמבר זינקה ב-37%. הקיני סבור כי החוזים שנחתמו באחרונה תומכים בתמחור נמוך יותר של שיעורי ההיוון, וכתוצאה מכך מביאים לעליית שווי תמחור מאגרי הגז. "למרות העליות האחרונות האפסייד עדיין קיים, ובתוך ענף האנרגיה רווי הסיכונים תמר היא הדבר הכי ודאי שיש", הוא אומר.

הקיני מזהה גם הזדמנות בקרב חברת פריורטק, שלה החזקות בתעשיית האלקטרוניקה. לדעתו היא נסחרת בדיסקאונט עמוק מדי ועשויה להציף ערך בעתיד הקרוב. המניה של פריורטק זינקה ביותר מ-30% בחצי השנה האחרונה. הדבר נכון גם לגבי גרנית השקעות, שבשליטת קבוצת עזריאלי ושאיבדה מתחילת השנה 20% מערכה. לדבריו, "המניה ירדה כתוצאה מההחזקה בסונול, שסובלת מהרגולציה ומהורדת מרווחי השיווק. לפי הפרסומים האחרונים, סונול נמצאת על המדף ואני מניח שיהיו לה קונים, מה שיוביל לדעתי להצפת ערך".

"פוטנציאל הרווח בממשלתיות מוגבל"

למרות ההזדמנות שהוא מזהה באפיק המנייתי, את הנתח הגדול ביותר (40%) בתיק מקצה הקיני לטובת אג"ח קונצרניות, מתוכן 30% לטובת אג"ח קונצרניות צמודות במח"מ קצר עד 3.5 בדירוג A. "להערכתי, אג"ח אלו ראויות להשקעה וקיים בהן פוטנציאל לרווחי הון, כאשר רמת אי הוודאות תמשיך לרדת". בנוסף, הוא ממליץ שלא להיצמד למדדי התל בונד, אלא לבחון כל איגרת חוב לגופה מבחינת יכולת החזר, יחסי מינוף וגמישות פיננסית, אך תוך שמירה על מידת הפיזור הראויה. בין אג"ח המומלצות שלו נציין את סלקום ד' וישרס ו' וכן את קרדן ישראל ד' ונורסטאר ח', אשר נסחרות כעת בתשואה של 2%, 4.7%,4.9% ו-6.9% בהתאמה.

את 10% הנותרים מחלק הקיני באופן שווה בין אג"ח קונצרניות שקליות בריבית משתנה לאג"ח קונצרניות בחו"ל, ובעיקר במדינות מתעוררות ובפיננסיות בארה"ב. "במרווחים הקיימים בו, אפיק אג"ח הקונצרניות השקליות בריבית משתנה עדיין מעניין", הוא אומר, "נראה כי תהליך הורדת הריבית הסתיים לעת עתה, ועם שיפור בנתונים ייתכן צפי לתהליך של עליית ריבית". אך הקיני מסתייג מעט מדבריו ומוסיף כי "הנתונים כל הזמן משתנים, והמדדים הגבוהים בחודשים הקרובים לא יאפשרו הורדת ריבית בטווח הקרוב. אירופה היא מצב נתון, אבל הנתונים בישראל מעורבים, ואני לא מאמין שהנגיד יסתכן בהורדת ריבית".

את 30% הנותרים של התיק מקצה הקיני לטובת אג"ח ממשלתיות שקליות עד מח"מ 3, בשל ציפיות האינפלציה המוגזמות. "נוכח הגירעון הממשלתי המתפתח מצד ההכנסות וההוצאות, אנו מעדיפים להחזיק החזקה זו במח"מ קצר יחסית, שמאפשרת תשואה שוטפת בסיכון נמוך יחסית לאיזון התיק. הסיכון כיום טמון בהחזקת אג"ח הממשלתית הארוכה ובתהליך ארוך הטווח של עליית תשואות לרמות 'נורמליות' בכל העולם. בכל מקרה, הפוטנציאל לרווח הון באג"ח הממשלתית בארץ הוא מוגבל, מאחר שנראה כי תהליך הורדת הריבית קרוב לסיום".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

השקעות מומלצות
 השקעות מומלצות