מחקר: האמריקני זקוק למשכורת שנתית של 50 אלף ד'

מחקר שביצע מכון מאריסט בארה"ב, מצביע על כך שהמשכורת השנתית הגורמת אושר לאמריקני הממוצע היא 50 אלף דולר ■ מהמחקר עולה כי אנשים שהשתכרו יותר מ-50 אלף דולר יש פחות זמן פנוי אך הבריאות שלהם טובה יותר

מחקר שבוצע על-ידי אוניברסיטת פרינסטון בשנת 2010 מראה כי המשכורת השנתית המושלמת הדרושה לאמריקני הממוצע להיות מאושר היא 75 אלף דולר. אולם, מחקר חדש שבוצע לאחרונה מוכיח כי למעשה גם משכורת שנתית נמוכה מכך גורמת לאושר וסיפוק.

מחקר שביצע מכון מאריסט בארה"ב, מצביע על כך שהמשכורת השנתית הגורמת אושר לאמריקני הממוצע היא 50 אלף דולר. מהמחקר, שנועד לבחון כיצד מושפעים אספקטים שונים בחייו של האדם הממוצע בארה"ב ע"י גובה המשכורת שלו, עולה כי אנשים שהשתכרו ביותר מ-50 אלף דולר לשנה חשו סיפוק גדול יותר מאלו שהשתכרו פחות מכך.

כך למשל, המחקר בדק נושאים כגון חיי משפחה, זמן פנוי, בריאות, רוחניות, ובאמצעות סדרת שאלות שהוגשה למשתתפי המחקר, החוקרים ניסו לקבוע כיצד משפיע גובה המשכורת על תחושת האושר והסיפוק בחייו של האדם.

מהמחקר עולה כי אנשים שהשתכרו יותר מ-50 אלף דולר יש פחות זמן פנוי אך הבריאות שלהם טובה יותר. כמו כן הם נוהגים לטייל יותר בחו"ל.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים, ההבדלים בין אלו שהרוויחו פחות מ-50 אלף דולר לשנה לאלו שהרוויחו יותר, לא היו גדולים במיוחד. כך למשל, כך למשל באספקט של איכות חיי המשפחה, אלו שהרוויחו מתחת ל-50 אלף דולר דיווחו על אושר וסיפוק גדול שנמדד ב-81.3 נקודות (מבחינת התוצאות הכמותיות), ואלו שהרוויחו מעל 50 אלף דולר השיגו תוצאות של 86.7 נקודות.