עסקת ענק בהיקף של 11.8 מיליארד ד' בין נסטלה לפייזר

ענקית המזון נסטלה הודיעה כי הסכימה לרכוש את פעילות המזון לתינוקות של חברת פייזר ובכך גברה על הצעתה של המתחרה הצרפתית שלה - חברת דנונה

ענקית המזון השוויצרית נסטלה , הודיעה היום (ב') כי הסכימה לרכוש את חטיבת המזון לתינוקות של חברת פייזר , תמורת 11.8 מיליארד דולר. בכך, הגבירה החברה את השליטה שלה בשוק המזון לתינוקות וגברה על המתחרה המרכזית שלה - החברה הצרפתית דנונה, שהתמודדה מולה על רכישת הפעילות.

לפי הערכות האנליסטים, היה ברור כי נסטלה, הנחשבת לחברת המזון הגדולה בעולם תזכה בעסקה, זאת בשל "הכיסים העמוקים וקופת המזומנים השמנה של החברה" המאפשרים לה לבצע רכישות ענק שכאלו. בנוסף, קופת המזומנים של החברה גדלה בעשרות מיליארדי דולרים לאחרונה לאחר שהיא מכרה לחברת התרופות נוברטיס את החזקותיה בחברת אלקון.

הקרב על חטיבת המזון לתינוקות של פייזר, שמרבית מכירותיה מתרכזות בשווקים המתפתחים כדוגמת סין, המזרח התיכון ואפריקה, התחמם לפני מספר ימים לאחר שדנונה העלתה את ההצעה ההתחלתית שלה ל-10 מיליארד דולר.

רכישת הענק של נסטלה, המחכה כעת לאישורים של גורמי הרגולציה, צפויה להיסגר סופית במהלך שנת 2013 ולפי הערכות היא תסייע לחברה להרחיב את פעילותה בתחום המזון לתינוקות בשווקים המתפתחים - שם חל גידול ניכר בביקוש למזון זה בשנים האחרונות.

"התג מחיר שאותו שילמה נסטלה הוא גבוה", אומר פיליפ ברטצ'י, אנליסט בחברת וונטובל. "יחד עם זאת, העסקה תגדיל את החשיפה של נסטלה לשווקים המתעוררים ובייחוד לסין, שתהפוך ליעד השיווק השלישי בגודלו עבור נסטלה".