השיחה: הצצה לאלבום הנשיאותי של פרס

אילו תמונות מעלה הנשיא שמעון פרס לחשבון האינסטגרם שלו? ■ וגם: מה ניתן ללמוד מניתוח כתב-ידו של דוד בן-גוריון?

בית הנשיא, ביוזמת המנכ"לית אפרת דובדבני והדוברת איילת פריש, השיקו לאחרונה את מיזם "פרס 360" במסגרתו הנשיא שמעון פרס "זמין" ברשת 24 שעות ביממה, בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם, ביו-טיוב ובאתר בית הנשיא. נוכחותו של הנשיא ברשתות החברתיות המובילות מסונכרנת ומאפשרת נגישות של הציבור, בזמן אמת, למידע על פעילותו של פרס. באינסטגרם עוקב הנשיא פרס אחר אדם אחד בלבד - ברק אובמה, נשיא ארצות-הברית.

שמעון פרס, שריל סנדברג, קבלת שבת בראבוס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא
 שמעון פרס, שריל סנדברג, קבלת שבת בראבוס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא

הנשיא משוחח עם שריל סנדברג, מס' 2 בפייסבוק, בקבלת שבת בדאבוס לכל המשתתפים היהודים בוועידה. את קבלת השבת מארח הנשיא בכל שנה באופן מסורתי. האירוע התקיים כחודש לפני השקת העמוד עם צוקרברג במטה פייסבוק

שמעון פרס, חותם בספר האורחים של הבלייר האוס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא
 שמעון פרס, חותם בספר האורחים של הבלייר האוס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא

הנשיא חותם בספר האורחים של הבלייר האוס בוושינגטון

סרגיי ברין, שמעון פרס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא
 סרגיי ברין, שמעון פרס / צילום: חשבון האינסטגרם של הנשיא

הנשיא פרס וסרגיי ברין, ממייסדי גוגל, נכנסים לפגישה שבה ברין מציג בפני הנשיא עובדים ישראלים בחברה, שורה של פיתוחים עתידיים ופרס מעודד את ברין להרחיב את פעילות גוגל בישראל

ניתוח גרפולוגי של דוד בן-גוריון: ביקורתי, תובעני, איש משפחה חם

מה ידוע לנו על ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן-גוריון? רבות סופר על הכריזמה שלו, האומץ והעוצמה הנפשית. אך מה עוד ניתן ללמוד על מי שהנהיג את המדינה לאורך שנים? מניתוח שני כתבי-יד של בן-גוריון משתי תקופות שונות בחייו (שנת 1954 ושנת 1971) ויצרנו אבחון לאישיותו המיוחדת של איש זה.

דוד ופולה בן גוריון / צילום: לע
 דוד ופולה בן גוריון / צילום: לע

דוד ופולה בן-גוריון

3 מאפיינים גרפולוגיים עיקריים מעידים על ההתנהגות של הכותב:

תנועה: ככל שהיא זורמת יותר, האדם יותר ספונטני במגעיו עם אנשים אחרים. אצל בן-גוריון, בשני כתבי-היד מתקופות חיים שונות, האותיות אינן זורמות בצורה הרמונית מאחת לשנייה מה שמעיד עליו שהוא אינו חופשי וספונטני ושהוא מתקשה לבטא רגשות.

ציר האותיות: ככל שהציר מופנה כלפי ימין, נאמר על האדם שהוא פונה לזולת ומעוניין בקשר עמו. בכתב-היד המוקדם, ציר הכתיבה של בן-גוריון נוטה קצת ימינה, דבר המעיד על כך שכל יהבו הופנה אל הזולת, העתיד והסובבים אותו. אצל בן-גוריון בן ה-85 הציר נוטה שמאלה דבר המעיד על ריחוק, על כך שהוא אינו מעוניין בקשר עם זולתו.

החיבורים בין האותיות: ככל שהכתב מחובר יותר, האדם רוצה להתחבר יותר לאחרים. כתב-ידו המוקדם של בן-גוריון משופע בחיבורים, דבר המעיד על הצורך לחבר בין נושאים ולהתחבר לאנשים. בכתב המאוחר יותר חסרים החיבורים, מה שמלמד על נטייה להתרחק מאנשים ואכן בתקופה זו הוא כבר חי בשדה בוקר, רחוק מההמולה הפוליטית.

בכתב-היד המוקדם יותר ניתן לזהות את האמצעים בהם השתמש בן-גוריון כדי לשכנע אחרים ולקדם את ענייניו: יכולת למניפולציה וקורטוב של ערמומיות. בולטים גם העקשנות, השיפוטיות והביקורתיות הרבה שלו, אשר בוודאי לא תרמו ליחסי האנוש שלו. אני מניחה מכתב-היד שכבן זוג הוא היה אדם חם אך תובעני, כאבא הוא שם דגש על חינוך ועל ערכים והיה יותר הורה מטיף מאשר מבין. אין להניח שכסבא הוא התגלגל עם הנכדים על השטיח. צורת האות מלמדת על העצמאות המחשבתית והמקוריות. ככל שהכתב סוטה יותר מהדגם הנלמד בבית הספר, כך האדם יותר אינטליגנטי, עצמאי ומקורי. אצל בן-גוריון הכתב סוטה מהדגם הנלמד לכיוון פישוט, מה שמעיד על אינטליגנציה גבוהה, כושר אנליטי ויצירתיות בכל הנוגע לקיצורי דרך ופתרון בעיות.

הכותבת היא מיכל נפתלי, בעלים ומנהלת מכון נפתלי לגרפולוגיה

סרוסי ויונס חברים של בת-שבע

אגודת הידידים של להקת בת-שבע קיימה אמש במרכז סוזן דלל בתל-אביב את האירוע השנתי שלה. את הערב אירחו: דינה אלדור מנכ"לית בת-שבע ואוהד נהרין. לאחר ההתכנסות נהנו הידידים מצפייה בשתי יצירות של הלהקה: "טאבולה ראסה" מאת אוהד נהרין ו-lost cause של שרון אייל וגיא בכר.

אלי יונס, יאיר סרוסי, אגודת ידידי להקת בת שבע / צילום: יוסי כהן
 אלי יונס, יאיר סרוסי, אגודת ידידי להקת בת שבע / צילום: יוסי כהן

אלי יונס ויאיר סרוסי

בהפסקה התמנגלו הנוכחים ודגמו כיבוד מתוק של "מזל טלה" מבית פודארט והשיקו כוסות יין מיקב צרעה. הגיעו ונהנו: שרה ומיכאל סלע, יאיר סרוסי, אלי וחנה יונס, אורלי דנקנר, רמי מרדור, מיכל ודוד פורר, ברונו לנדסברג שהגיע עם נכדתו, גילה אלמגור ויעקב אגמון, נורית גלרון, שירה מרגלית שהגיעה עם אודי פרידן, רווית בר ניב, רני והילה רהב, בת-שבע בובליל, דליה פרשקר ועוד.

טרוקיה מסדר

בחברת יוניליוור ישראל ראו כי טוב והחליטו להפוך למסורת את מה שהחל כמבצע חד-פעמי במסגרתו התגייסו מנהלי החברה לעזרת אנשי חטיבת המכירות תחת כותרת "מנצחים בשטח". אי לכך ובהתאם לזאת גויסו כ-200 ממנהלי החברה כדי לסייע בסידור המדפים ברשתות השיווק לאחר החג, ובמילוי המדפים במוצרים ובסחורה שהוכנה ונאפתה לאחר הפסח.

אנג'לו טרוקיה, סדור מדפים לאחר החגים / צילום: שוקה כהן
 אנג'לו טרוקיה, סדור מדפים לאחר החגים / צילום: שוקה כהן

אנג'לו טרוקיה

אנג'לו טרוקיה, מנכ"ל יוניליוור ישראל, החליט לשמש דוגמה אישית ויצא ליום עבודה בסניף שוקק החיים של רשת "רמי לוי" בבני ברק, שם עבד בחריצות ביחד עם הסדרניות במקום.