ריאל מדריד תזרוק את BWIN לטובת "אמירייטס"?

דיווחים: המועדון הספרדי יחתום עם חברת התעופה מדובאי על הסכם חסות מרכזי, שיחל בעונת 2013/14, בשווי מינימלי של 22 מיליון אירו בעונה

ריאל מדריד על-סף חתימה עם ספונסר ראשי חדש, שיחליף את נותנת החסות הנוכחית של המועדון, סוכנות ההימורים BWIN.

על-פי דיווחים בתקשורת הספרדית, חברת התעופה "אמירייטס" תחליף את BWIN החל מיולי 2013, בהסכם לחמש עונות (עד תום 2017/18). לפי עיתון "המארקה", ההסכם יכניס לקופת המועדון הספרדי סכום בסיס של 22 מיליון אירו בעונה, ויוכל לצמוח עד 25 מיליון אירו בהתאם לקיום תנאים כאלו ואחרים.

במידה וההסכם אכן ייחתם, ריאל לא תצליח לעקוף את יריבותיה הגדולות בכדורגל הספרדי והאירופי בכל הקשור להכנסות השנתיות מספונסר ראשי: ההסכם של ברצלונה עם "קרן קטאר" שווה כ-30 מיליון אירו בעונה, ואילו מנצ'סטר יונייטד מקבלת כ-24 מיליון אירו בשנה מ-AON.

"אמירייטס", חברת התעופה הלאומית של דובאי, היא אחת המפרסמות הבולטות בכדורגל האירופי. כיום היא מחזיקה בחוזה חסות משני עם ריאל מדריד, בשווי 5 מיליון אירו בעונה. לחברה הסכמי פרסום גם עם מועדוני פאר נוספים מהענף, דוגמת מילאן, ארסנל ופריז סן-ז'רמן.

על-פי הערכות, הרצון של ריאל מדריד לשתף פעולה עם "אמירייטס" נובע גם מההחלטה של המועדון לבנות קומפלקס נופש, תיירות וספורט באיחוד האמירויות בעלות של מיליארד דולר.