אחרי 16 שנה: מנכ"ל יבמ ישראל, מאיר ניסנזון, פורש

מאיר ניסנסון, שהחל את דרכו כמתכנת, יכהן כיו"ר ■ המנכ"ל החדש ריק קפלן: "גאה בהזדמנות"

מאיר ניסנסון, מנכ"ל IBM ישראל ב-16 שנה האחרונות עוזב את תפקידו, כך הודיעה החברה היום. את ניסנסון, שיעבור לתפקיד היו"ר, יחליף ריק קפלן, שהצטרף ל-IBM בשנת 1989. קפלן, משמש מאז שנת 2000 כסגן נשיא והיועץ המשפטי של חטיבת השירותים בחברה (IGS).

ניסנסון (68) היה במשך תקופה ארוכה בתפקיד ועם זאת כמעט ולא נחשף לתקשורת. הוא החל את דרכו בחברה כמתכנת, ובמשך השנים מילא שורה של תפקידים ניהוליים בישראל ובעולם. בשנות השינוי הגדול שעברו על החברה, מתחילת שנות ה-90, היה ניסנסון מעורב בפעילות הרה-ארגון של החברה ושהה במשך מספר שנים במטה החברה בפריז. בשנת 1996 הוא מונה למנכ"ל IBM ישראל.

באותם ימים באירופה, ניסנסון צבר ניסיון ניהולי ייחודי. ב-1991 זיהתה IBM שהיא נדרשת לשינוי משמעותי באופן הפעילות לא רק בכדי להמשיך ולהוביל את עולם המחשוב, אלא אף בכדי לשרוד. התוצאה הייתה מסע רה-ארגון עצום שלא הסתיים עדיין תחת הכותרת של חדשנות. "אחת השאלות שהציקו לנו היא איך לא ראינו את זה", תיאר לימים ניסנסון בכנס שעסק בנושא החדשנות את ההרגשה באותם הימים ב-IBM. "איך זה שלא ראינו את התפתחות הזו?".

2,000 עובדים בישראל

את הצורך בשינוי הוביל ניסנסון במשך השנים בהתנהלות של IBM בישראל, שהתמקדה - כמו החברה כולה - בעיקר בתחום השירותים. בשנת 2000 רכשה IBM ישראל, תחת ניהולו, את תדיראן מערכות מידע והפכה לאחת מספקיות שירותי המחשוב הגדולות בישראל. לצד זה, התפתחה פעילות המו"פ בישראל כך שהיא מונה כיום שלוש מעבדות מחקר, נרכשו 11 חברות, והוקמה יחידה שעוסקת בזיהוי הזדמנויות לשיתוף פעולה עם חברות מקומיות (GTU). כיום מונה IBM ישראל כ-2,000 עובדים, כמחציתם בתחום המו"פ.

קפלן, שיכנס לתפקיד ב-1 למאי, הוביל בתפקידו האחרון את הפעילות העולמית בנושא רגולציה, אתיקה מקצועית ונוהלים בפעילות השירותים של החברה. במקביל, שימש קפלן במשך שנים רבות כמנהל-שותף מטעם IBM בפעילות החברה מול משרד הביטחון הישראלי - לקוח מרכזי וותיק של החברה בישראל. קפלן הינו בעל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת Brown ובוגר ביה"ס למשפטים של אוניברסיטת Cornell.

עם מינויו למנכ"ל יבמ ישראל ציין קפלן כי הוא "גאה בהזדמנות להוביל את יבמ ישראל ומתכוון לשלב בין היכולות הגבוהות של יבמ בישראל לערכים המוספים והניסיון הרב הקיימים ביבמ בעולם".