עיני רומז: המו"מ על הסכם השכר הבא יהיה קשה מתמיד

ההסתדרות תבקש לבנות מחדש את דירוגי השכר כדי להיטיב עם בעלי השכר הנמוך ■ במקביל דורשת להגן על כספי החוסכים באמצעות אג"ח מיועדות

ההסתדרות נערכת למאבק חדש על השכר במגזר הציבורי. בכנס השנתי של הממונה על השכר במשרד האוצר, שהתקיים היום (ב') בירושלים, הודיע יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, כי המו"מ על הסכם השכר הבא, שיחל במהלך 2013, צפוי להיות קשה מתמיד.

עיני, שנשא דברים בכנס, פנה אל הממונה על השכר היוצא, אילן לוין, ואמר: "אני מקווה שהמחליף שלך יהיה אדם שיודע לחתוך עניינים. המהלך הבא הוא המו"מ על הסכם השכר, ואני מריח שהוא הולך להיות קשה".

עיני אף הוסיף עקיצה: "אני שומע ברקע שאולי אנחנו הולכים לקראת בחירות (לכנסת, ש.נ), אז אני מוכרח להודות שגם בחירות וגם מאבקי שכר זה דבר לא רע עבורנו".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, הזהיר אף הוא מהמאבק ואמר כי ההסתדרות לא תסתפק הפעם בתוספת שכר רוחבית, אלא תבקש לבנות מחדש את דירוגי השכר כך שייטיבו עם בעלי השכר הנמוך. "דרגות השכר נמוכות מדי היום ואין לעובדים מוטיבציה אמיתית לעלות בדרגה. אנחנו נהיה חייבים לטפל בזה, ולכן המו"מ על ההסכם הבא יהיה קשה".

נערכים למאבק על הפנסיה

במקביל לכך, מתכוונת ההסתדרות להיאבק גם על כספי החוסכים לפנסיה. "אנחנו צועקים כל הזמן שיש בעיה בפנסיה החדשה, כי כשמסתכלים עליה קדימה רואים שהיא תדרדר אוכלוסיות שלמות למעגל העוני", אמר ניסנקורן.

לדבריו, "אם לא נדע לתת אג"ח מיועדות שיגנו על התנודתיות בשוק ההון, כולנו נפספס בגדול ולא נוכל לתקן את זה בעוד עשר שנים".

תקופה רגישה

לפי הערכות, המאבק הזה של ההסתדרות יפתח עוד השנה, ובכל מקרה הוא לא צפוי להיות לפני הבחירות לראשות הארגון, ב-22 במאי. במהלך נאומו, העביר עיני גם מסר למשרד האוצר בדבר ההסכם שגובש לפני חודשיים וחצי בעניין עובדי הקבלן ואשר עדיין לא נחתם סופית - לא עם המעסיקים הפרטיים ולא עם המשרד: "אל תתבלבלו. ה-22 במאי (תאריך הבחירות להסתדרות, ש.נ) יעבור וזה לא עוד הרבה זמן. חתמתי אתכם על הסכם עם עובדי הקבלן ואני יודע שהוא יקר ואתם לא מתלהבים לשלם, אז אני מתאפק עד ה-22 במאי כי זו תקופה רגישה ואני לא רוצה שיגידו משהו שזה בגלל הבחירות. אבל, אחרי ה-22 במאי אני מודיע לכם שאתם תשלמו עד האגורה האחרונה".