שופרסל במו"מ לרכישת חברת מאפים ב-8 מיליון שקל

יצרנית המאפים גדרון שבבעלות שופרסל מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת מעיין תעשיות מאפה, חברה פרטית עם מחזור מכירות שנתי של כ-30 מיליון שקל

יצרנית המאפים גדרון, שבבעלות רשת שופרסל , מנהלת משא-ומתן מתקדם לרכישת מעיין תעשיות מאפה תמורת 8 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". רשת שופרסל סירבה להגיב לידיעה.

מעיין תעשיות מאפה היא חברה פרטית, המעסיקה כ-80 עובדים ונמצאת בבעלות 4 שותפים: אברהם בן-יקר, צבי ויס, איל שלו ומשה יחזקאל.

מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-30 מיליון שקל, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלה - על 3 מיליון שקל.

מעיין תעשיות מאפה מתמחה בייצור מוצרים כמו לחמים, עוגות חלביות, עוגות קצפת, עוגות ימי הולדת ועוגות פרווה. היא מייצרת את מוצריה תחת מותג "מאפה דה פריז", וכן מייצרת מותג פרטי לשורת לקוחות, ביניהם פילסברי.

למעיין תעשיות מאפה מפעל בחולון אשר צמוד לאחד ממפעליה של חברת גדרון. בצמוד החברה מחזיקה חנות מפעל, המוכרת ישירות לצרכן הסופי ואחראית לכ-40% ממחזור המכירות - כ-12 מיליון שקל בשנה. מכירות המותג הפרטי מהוות 30% מהמכירות, ואילו המכירות לרשת הרביעית (רשתות שיווק פרטיות ופרטיות לשעבר) מהוות 20% מהמחזור. יתר המכירות הן למכולות.

גדרון תעשיות נמצאת בבעלות מלאה של רשת שופרסל מקבוצת אי.די.בי. החברה מייצרת ומספקת דברי מאפה וכן סוגים שונים של מזון מוכן.

לגדרון שני מפעלים - האחד כאמור בחולון והשני בפתח-תקווה, והיא מעסיקה 310 עובדים. החברה מנוהלת על-ידי נתן גוטנברג, ושלמה זהר משמש בה כיו"ר.

גדרון חתמה את 2011 עם רווח נקי של 18 מיליון שקל. עיקר מכירותיה של גדרון הינן לשופרסל; ברשת מופעלות פינות מאפה טרי, ובהן נמכרים מוצרי החברה. בשנת 2011 היוו מכירות גדרון 3% מכלל מכירותיה של שופרסל.