אקזיט מאכזב: Peer39 נמכרה למדיה מיינד ב-15.5 מ' ד'

הסטארט אפ הישראלי Peer39, שנרכשה על ידי חברת מדיה מיינד הישראלית עוסקת בתחום הפרסום הסמנטי המקוון, וגייסה עד היום כ-30 מיליון דולר ■ חברת Peer39 הוקמה בשנת 2006 על ידי ניר ברקת

10 חודשים אחרי שנרכשה בעצמה על ידי ספקית טכנולוגיות הפרסום האמריקנית DG ב-514 מיליון דולר, חברת מדיה מיינד הישראלית רוכשת בעצמה את חברת הסטארט-אפ המקומית Peer39 תמורת 15.5 מיליון דולר בעסקת מזומן ומניות. לפי הצפוי, העסקה בין הצדדים תושלם בימים הקרובים, כשמדיה מיינד תשלם 10 מיליון דולר במזומן, תנפיק כ-357 אלף מניות ותעביר 2.3 מיליון דולר בתשלום מותנה.

מבחינתם של היזמים והמשקיעים שעומדים מאחורי Peer39, ספקית טכנולוגיות לניתוח סמנטי של תכנים, מדובר באקזיט מאכזב. החברה, שהוקמה ב-2006 על ידי עמיעד סולומון וניר ברקת, גייסה עד היום כ-30 מיליון דולר ונמכרת במחצית מהסכום. בין המשקיעים העיקריים בחברה ניתן למנות את קיינן פרטנרס, Dawntreader, Evergreen, Highbridge Capital (הנמצאת בבעלות JP מורגן), SVB Financial Group ומשקיעים פרטיים כמו דן ציפורין (טרם הצטרפותו לקיינן פרטנרס) ויונתן מדבד.

עובדי Peer39 יצטרפו לצוות מדיה מיינד, המהווה היום את חטיבת הפרסום המקוון של DG, ומנכ"ל החברה אנדי אלנטל ישמש כסגן נשיא לפעילות המכירות והשירות בתחום הטלוויזיה והאינטרנט של DG.

חברת Peer39 פועלת בתחום הפרסום המקוון, והיא פיתחה טכנולוגיה לניתוח סמנטי של תכנים, במטרה לאפשר למפרסמים להציע לגולשים פרסומות מפולחות, המתאימות לתוכן שאליו הן מוצמדות. הניתוח והצמדת הפרסומות המתאימות נעשה בזמן אמת ובאופן בלתי מורגש. במדיה מיינד מציינים כי שילוב פעילותה של Peer39 תמצב אותה בחזית שוק המכרזים בזמן אמת (Real Time Bidding).

מנכ"ל Peer39, אנדי אלנטל, אמר כי "בשנים האחרונות צפיתי ב-DG הופכת לספקית הנבחרת לצורך פרסום בטלוויזיה. לאחרונה ביצעה החברה מספר רכישות אסטרטגיות של חברות ייחודיות ויצירתיות, כמו מדיה מיינד, לשם מתן מענה לשוק הגדל של פרסום מקוון.

היום, עם התוספת של Peer39, לקוחות מדיה מיינד יהיו בעלי גישה לפתרון פילוח (targeting) ידידותי לצורך רכישת מדית פרימיום ו-RTB". עוד הוסיף אלנטל כי "אינני מכיר חברה נוספת שיש לה את כל רכיבי המפתח לצורך אספקת פתרון שמפרסמים באמת רוצים: מערך כלים שיצור את תוצאות הפרסום הטובות ביותר, תוך מזעור מורכבות ההוצאה לפועל".

מנכ"ל DG, ניל ניואן, הוסיף כי "המפרסמים מעוניינים לזכות ביתרון ה-RTB, מגמה גוברת בעולם הפרסום המקוון. הפתרון של Peer39 משלים לפתרונות מוכווני נתונים שכבר מוצעים על ידי מדיה מיינד ומחזק את קו הפתרונות שלנו לשוק המכרזים בזמן אמת (RTB)".

מאפייני המידע והנתונים של Peer39 הם חיוניים לשיטת המכרזים בזמן אמיתי (RTB), שכן החברה מנתחת דפי אינטרנט ממקורות מרובים, ובודקת מאפייני איכות, בטיחות וקטגוריה. עובדה זו מאפשרת לרוכשי מדיה לבצע החלטות קניה ומכירה המבוססות על המידע לגבי מאפיינים אלה, ולהתאים את סביבת הדף שבו יפרסמו למותג, המוצר או המסר שהוגדר על ידי המפרסם.

המידע והנתונים שמספקת Peer39 מעלים באופן מוכח את איכות הפרסום עבור המפרסמים, תוך הימנעות מחדירה לפרטיות הגולשים. מאחר והמידע קשור אך ורק לתוכן ומבנה הדף, הפתרון אינו מצריך שימוש בקבצי cookie, ומאפשר לרכוש ולמכור פרסום מקוון נטול cookies.

כזכור, מדיה מיינד רשמה את אחד האקזיטים הגדולים בתחום האינטרנט הישראלי ביוני אשתקד, כשנמכרה ב-514 מיליון דולר - לפי פרמיה של כ-36% על שווי השוק של החברה, שנסחרה בנאסד"ק, ביום העסקה (303 מיליון דולר). מדיה מיינד הוקמה ב-1999 על ידי גל טריפון ועופר זדיקריו.